ULC: Nowy system egzaminowania pilotów z języka angielskiego
Ze względu na wygaśnięcie umowy z dostawcą systemu egzaminacyjnego RELTA, w połowie 2014 roku zmianie ulegnie komputerowy system sprawdzający poziom znajomości języka angielskiego dla pilotów. Od maja bieżącego roku ocena znajomości języka angielskiego odbywać się będzie z wykorzystaniem modułu dla pilotów systemu ELPAC, opracowanego pod egidą EUROCONTROL.
Na stronie internetowej EUROCONTROL: (http://www.eurocontrol.int/services/english-language-proficiency-aeronautical-communication-elpac) można zapoznać się z przykładowym testem egzaminacyjnym (moduł dla kontrolerów). Demo modułu dla pilotów będzie dostępne od marca 2014 roku. Scenariusz egzaminu dla pilotów tylko nieznacznie będzie się różnił od scenariusza egzaminu dla kontrolerów ruchu lotniczego, obecnie dostępnego w ww. linku. Egzamin będzie składał się z dwóch zasadniczych części:
•Paper 1 –listening comprehension
•Paper 2 –oral interaction
Z uwagi na nieco odmienną formę części pierwszej egzaminu (listening comprehension), w której odpowiedzi na pytania udzielane są poprzez wpisanie na klawiaturze komputera wartości liczbowych, pojedynczych słów lub wyrażeń, zaleca się zapoznanie z jego strukturą (dostępną pod adresem podanym powyżej) obowiązkowo przed podejściem do egzaminu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Do czerwca 2014 roku egzaminowanie w zakresie języka angielskiego odbywać się również będzie z wykorzystaniem systemu RELTA na dotychczasowych zasadach. Do egzaminu RELTA mogą przystępować zarówno piloci (z możliwością wyboru pomiędzy wersją testu dla lotów według zasad VFR lub IFR), jak i kontrolerzy (moduł dla kontrolerów ruchu lotniczego z możliwością wyboru pomiędzy wersją testu dla funkcji TWR, APS i ACS).