Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modertrans dostarczy Tramwajom Szczecińskim wagon do samodzielngo montażu

infotram
31.01.2014 10:06

Jedna oferta wpłynęła w przetargu na dostawę wagonu do samodzielnego montażu dla Tramwajów Szczecińskich. Niespodzianki nie było, złożył ją Modetrans. Świadczy to chyba o tym, że w segmencie tramwajów z częściowo niską podłogą firma z Poznania została sama, a to oznacza koniec działalności w tym zakresie Protramu. No bo lepszej okazji na odbicie się od dna chyba już nie będzie? Być może wkrótce konkurencja będzie większa i produkty takie do swojego portfolio dołączą PESA i Solaris. Modertrans wycenił swoją ofertę na 4,5 mln zł brutto. Przetarg obejmuje dostawę nowych elementów, podzespołów, wyposażenia oraz części mechanicznych i elektrycznych, niezbędnych do zmontowania jednego przegubowego, wieloczłonowego, częściowo niskopodłogowego wagonu wraz z niezbędnym specjalistycznym wyposażeniem obsługowym oraz sprawowanie nadzoru nad jego montażem. Modertrans zaoferował Tramwajom Szczecińskim Moderysa Beta. To trójczłonowy wagon, który można spotkać w Poznaniu. Będzie wyposażony w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej, wi-fi, biletomat czy akumulatory umożliwiające zjazd awaryjny.

Moderus Beta dla Tramwajów SzczecińskichModerus Beta w Poznaniu

Przypominamy zakres podziału prac między producentem i przewoźnikiem w ramach współpracy.

I tak do zadań wykonawcy będzie należało:
1) opracowanie pełnej dokumentacji technicznej (konstrukcyjnej, instalacyjnej itp),
2) dostarczenie pełnej, kompletnej dokumentacji montażowej,
3) dostarczenie pełnego wykazu niezbędnego asortymentu podzespołów, części, materiałów, wyposażenia, itp. do montażu tramwaju,
4) dostawa połączonych razem członów nadwozia polakierowanego w barwach zamawiającego, z wklejonymi szybami oraz zamontowaną sklejką podłogową i osadzonych na nowych, kompletnych wózkach tramwajowych oraz pełnego i kompletnego asortymentu podzespołów, części, materiałów, wyposażenia, itp. do montażu tramwaju,
5) pomoc i pełnienie nadzoru technicznego nad pracami montażowymi wykonywanymi przez pracowników zamawiającego,
6) uruchomienie, sprawdzenie poprawności działania wszystkich dostarczonych i zamontowanych systemów/ podzespołów i wyposażenia,
7) wykonanie wszystkich niezbędnych badań, czynności, procedur związanych z uzyskaniem dopuszczenia tramwaju do ruchu drogowego,
8) uzyskanie homologacji na wyprodukowany (zmontowany) tramwaj,
9) dostarczenie dokumentacji technicznej,
10) pomoc pracownikami wykonawcy w razie zagrożenia terminu wykonania prac montażowych tramwaju,
11) w przypadku występowania podwykonawców/ dostawców podzespołów wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia pomocy i nadzoru technicznego z ich strony.
Do zadań zamawiającego będzie natomiast należało:
1) przechowanie dostarczonego przez wykonawcę asortymentu podzespołów, części, materiałów,
wyposażenia do montażu tramwaju,
2) montaż tramwaju z dostarczonych podzespołów, części i materiałów pod nadzorem wykonawcy,
3) wykonanie pod nadzorem wykonawcy montażu w terminie do 100 dni kalendarzowych od daty dostarczenia podzespołów, części i materiałów.
Tramwaj ma pojeździć co najmniej 25 lat w warunkach szczecińskich, a więc uwzględniających czynniki pogodowe czy infrastrukturalne.