TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Oficjalna inauguracja połączenia Niemcy Francja realizowanego pociągami dużej prędkości
Oficjalna inauguracja połączenia Niemcy Francja realizowanego pociągami dużej prędkości
inforail
26.05.2007 14:47
Oficjalna inauguracja połączenia Niemcy Francja realizowanego pociągami dużej prędkości
Otworzenie nowej linii dużych prędkości we Francji przyniesie wiele przełomowych zmian w komunikacji międzynarodowej. Dlatego też wprowadzenie planowego ruchu na tej trasie jest poprzedzane wieloma wydarzeniami. Jednym z takich wydarzeń jest oficjalna premiera pociągu ICE w Paryżu poprzedzona pierwszym oficjalnym przejazdem w relacji Frankfurt nad Menem –Paryż, oraz składu TGV POS ze Stuttgartu do Paryża.
Pomimo, iż pierwsze planowe pociągi w tej relacji pojadą dopiero 10 czerwca tego roku, to faktyczny pierwszy przejazd pociągu ICE odbył się w dniu 25 maja 2007, kiedy to pociąg ICE 3 dotarł do Paryża, gdzie był prezentowany publiczności przez weekend.
Tym akcentem oficjalnie otwarto połączenia pociągami dużej prędkości łączącymi Paryż z Frankfurtem nad Menem oraz Stuttgartem. Na uroczystości nie zabrakło również prezes SNCF Anne-Marie Idrac oraz prezesa DB Hartmuta Mehdorn.
W piątek 25 maja 2007 na dworzec Paris Est wjechały równocześnie pociągi ICE z Frankfurtu nad Menem oraz skład TGV ze Stuttgartu, które wiozły prominentnych gości. Sprawa obsługi połączenia Paryż –Niemcy długo nie była jasna, ponieważ pierwotnie DB i SNCF miały uzgodnić wspólną ofertę podobną do pociągów Thalys lub Eurostar, bazującą na wspólnych pojazdach. Jednak od tego projektu szybko odstąpiono.
Ostatecznie zdecydowano się oferować połączenia wspólnie, lecz pod różnymi markami i obsługiwane różnym typem taboru. Tak więc od 10 czerwca po raz pierwszy pojawią się we Francji pociągi ICE, łączące Paryż z Frankfurtem nad Menem. Również w Niemczech po raz pierwszy zawitają pociągi markowane jako TGV, które połączą Paryż ze Stuttgartem przez Strasbourg. Wspólnym mianownikiem jest tutaj linia LGV Est Européen, dzięki której pociągi będą mogły rozwijać prędkości do 320 km/h, co znacznie skróci rozkładowy czas jazdy, natomiast ilość połączeń między Francją, a Niemcami wzrośnie dwukrotnie.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024