TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Oficjalna inauguracja połączenia Niemcy Francja realizowanego pociągami dużej prędkości
Oficjalna inauguracja połączenia Niemcy Francja realizowanego pociągami dużej prędkości
inforail
26.05.2007 14:47
Oficjalna inauguracja połączenia Niemcy Francja realizowanego pociągami dużej prędkości
Otworzenie nowej linii dużych prędkości we Francji przyniesie wiele przełomowych zmian w komunikacji międzynarodowej. Dlatego też wprowadzenie planowego ruchu na tej trasie jest poprzedzane wieloma wydarzeniami. Jednym z takich wydarzeń jest oficjalna premiera pociągu ICE w Paryżu poprzedzona pierwszym oficjalnym przejazdem w relacji Frankfurt nad Menem –Paryż, oraz składu TGV POS ze Stuttgartu do Paryża.
Pomimo, iż pierwsze planowe pociągi w tej relacji pojadą dopiero 10 czerwca tego roku, to faktyczny pierwszy przejazd pociągu ICE odbył się w dniu 25 maja 2007, kiedy to pociąg ICE 3 dotarł do Paryża, gdzie był prezentowany publiczności przez weekend.
Tym akcentem oficjalnie otwarto połączenia pociągami dużej prędkości łączącymi Paryż z Frankfurtem nad Menem oraz Stuttgartem. Na uroczystości nie zabrakło również prezes SNCF Anne-Marie Idrac oraz prezesa DB Hartmuta Mehdorn.
W piątek 25 maja 2007 na dworzec Paris Est wjechały równocześnie pociągi ICE z Frankfurtu nad Menem oraz skład TGV ze Stuttgartu, które wiozły prominentnych gości. Sprawa obsługi połączenia Paryż –Niemcy długo nie była jasna, ponieważ pierwotnie DB i SNCF miały uzgodnić wspólną ofertę podobną do pociągów Thalys lub Eurostar, bazującą na wspólnych pojazdach. Jednak od tego projektu szybko odstąpiono.
Ostatecznie zdecydowano się oferować połączenia wspólnie, lecz pod różnymi markami i obsługiwane różnym typem taboru. Tak więc od 10 czerwca po raz pierwszy pojawią się we Francji pociągi ICE, łączące Paryż z Frankfurtem nad Menem. Również w Niemczech po raz pierwszy zawitają pociągi markowane jako TGV, które połączą Paryż ze Stuttgartem przez Strasbourg. Wspólnym mianownikiem jest tutaj linia LGV Est Européen, dzięki której pociągi będą mogły rozwijać prędkości do 320 km/h, co znacznie skróci rozkładowy czas jazdy, natomiast ilość połączeń między Francją, a Niemcami wzrośnie dwukrotnie.
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Ostatni sprawdzian przed EURO
09.05.2012
Gdańsk: PKP SKM pojedzie na stadion
08.05.2012
PKP PLK straci unijne miliardy?
08.05.2012
Spotkania brokerskie RailBE2012
07.05.2012
Eksport 2011
06.05.2012
Zachodniopomorskie szuka przewoźnika
05.05.2012
Otwierają stację Stadion
04.05.2012
Płock: Jak rewitalizować tabor?
02.05.2012
Czechy: 7 lat Pendolino
01.05.2012
Niemcobusy odjeżdżają do muzeum
30.04.2012
Warszawa: Naprawa ET22-808
30.04.2012
Więcej z Działu Producenci
PESA: Dwa pociągi dla Czech w budowie
24.04.2012
Bombardier liczy na zamówienia z Włoch
24.04.2012
1500 lokomotyw do wymiany
17.04.2012
Śląski Flirt naprawiony
28.03.2012
Vectron z Małopolską i Brzechwą?
14.03.2012
Track Tec pionierem na rynku rumuńskim
07.03.2012
Certyfikat IRIS dla Astromal
03.02.2012
Newag: Rozmowy zarządu ze związkowcami
02.02.2012
Track Tec: Audyt zakończony sukcesem
19.01.2012
Nowy Sącz: Dwugodzinny strajk w Newagu
11.01.2012
PESA podbiła Niemcy
21.12.2011
Zakończony audyt w Track Tec
14.12.2011
Track Tec: Rośnie produkcja podkładów
15.11.2011
Oleśnica: Aukcja ZNTK nie odbędzie się
09.11.2011
Trako 2011: PESA dla RŻD
12.10.2011
Elbląg: Ostatnie prace na dworcu
11.10.2011
Trako 2011: Tabor na targach
11.10.2011
Więcej z Działu Infrastruktura
Wyzwania polskiej kolei (2)
08.05.2012
Żurawica: Tory do remontu
06.05.2012
PKP PLK: Teletechnika na linii 131
01.05.2012
Wyzwania polskiej kolei (1)
01.05.2012
Bochnia: Dworzec po rewitalizacji
27.04.2012
Olsztyn: Pług do naprawy
24.04.2012
PKP PLK: Modernziacja linii nr 25
24.04.2012
Gdynia: Remont torów według planów
22.04.2012
Europa coraz bliżej ERTMS
19.04.2012