Warszawa buduje kolejne PAT-y
Prace związane z przebudową ul. Prostej trwają już od kilku tygodni ale dotychczas były to przebudowy podziemnych instalacji. Dziś, tj. od 29 stycznia, drogowcy weszli z robotami na jezdnię. Przy okazji przebudowy powstaną tam pasy autobusowo-tramwajowe. Przed rozpoczęciem budowy metra ul. Prosta, pomiędzy ul. Towarową a al. Jana Pawła II, miała jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach. Stanowiła jedyny wąski odcinek w ciągu ulic Świętokrzyskiej i Kasprzaka. Teraz, jak informuje stołeczny ratusz, ten fragment (ok. 770 m) zostanie przebudowany do układu dwujezdniowego o dwóch pasach ruch w każdą stronę (2×2), z dodatkowymi pasami w rejonie skrzyżowań. Zmieni się także przebieg linii tramwajowej, która znajdzie się w pasie dzielącym między jezdniami. Technologia wykonania torowiska tramwajowego pozwoli w przyszłości udostępnić je także dla ruchu autobusowego. Takie pasy funkcjonują dziś m.in. na trasie W-Z i moście Poniatowskiego. W ramach inwestycji na ul. Prostej nastąpi też przebudowa wlotów ulic Żelaznej, Twardej i Pańskiej oraz budowa parkingów dla samochodów osobowych przy ul. Pańskiej. Ponadto, po obu stronach rozbudowywanej ul. Prostej przewidziano drogi dla rowerów oraz ciągi pieszo-rowerowe. Przebudowa ulicy zakończy się w drugiej połowie 2014 r. i będzie kosztowała 33,8 mln zł.