TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Moskwa: Alstom dostarczy pociągi dużej prędkości na linię St. Petersburg – Helsinki
Moskwa: Alstom dostarczy pociągi dużej prędkości na linię St. Petersburg – Helsinki
inforail
25.05.2007 13:45
Moskwa: Alstom dostarczy pociągi dużej prędkości na linię St. Petersburg – Helsinki
W ogłoszonym przez RŻD przetargu na pociągi dużej prędkości z wychylnym pudłem wygrał koncern Alstom. “Jedynie Alstom złożył ofertę w ostatniej fazie przetargu, oraz odbył negocjacje w jego sprawie. Planujemy zakup 3-4 pociągów na tą trasę,”powiedział Vladimir Yakunin, Prezez RŻD. W przetargu wzięło udział pięć firm: Alstom, Siemens, Bombardier, Talgo oraz CAF. Głównymi kryteriami doboru był fakt, że wagony silnikowe muszą zostać opracowane, złożone oraz sprawdzone według europejskich standardów, oraz spełniać wymagania stawiane przed pociągami dużej prędkości. Nowe pociągi powinny zacząć jeździć między St. Petersburgiem, a Helsinkami pod koniec 2008 roku. Dzięki temu rozkłądowy czas jazdy zostanie skrócony do 3 –3,5 godziny, w porównaniu do obecnego wynoszącego 5,5 godziny. Na skrócenie czasu jazdy składa się również modernizacja infrastruktury oraz przeniesienie odprawy granicznej do pociągu, eliminując w ten sposób długi postój na granicy. Planowane jest operowanie 4 par pociągów dziennie pomiędzy St. Petersburgiem, a Helsinkami. Bilet ma kosztować 110€w pierwszej klasie oraz 69,42€w drugiej. Pociągi dla linii będą posiadały system wychyłu pudła oraz będą osiągały prędkość maksymalną 220 km/h. Zespół trakcyjny będzie się składał z siedmiu wagonów, mogących pomieścić 300 pasażerów. Z czego 1 wagon będzie klasy pierwszej, 5 dwójek oraz jeden restauracyjny. Z tych danych należy wnioskować, że dostarczony zostanie pociąg typu Pendolino. Na dzień dzisiejszy połączenie St. Petersburg –Helsinki jest zabezpieczane dwoma parami pociągów: rosyjskim “Repin”oraz fińskim “Sibelius”. Bilet na te pociągi kosztuje 89.1€w pierwszej klasie oraz 50.8€w drugiej.
Źródło: Komunikat prasowy RŻD
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024