Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolej znów na ministerialnej bocznicy?

inforail
13.01.2014 13:44

Dwa zadania Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z zakresu transportu kolejowego na rok 2014 to kompleksowa modernizacja 500 km linii kolejowych oraz rozpoczęcie kursowania składów Pendolino. O jakie linie chodzi, tego w informacji resortu nie podano. Dość blado wygląda to natomiast w zestawieniu z transportem drogowym, gdzie każda z planowanych inwestycji jest podana „imiennie”. I tak ministerstwo informuje, że w najbliższych miesiącach rozpocznie się realizacja, zostaną rozstrzygnięte lub zostaną ogłoszone przetargi dla następujących, kluczowych ciągów dróg ekspresowych i autostrad w Polsce:

  • Południowej Obwodnicy Warszawy,
  • połącznia autostrady A2 i A1 na odcinku Bydgoszcz – Nowe Marzy,
  • S5 Wrocław – Poznań –Bydgoszcz,
  • autostrady A1 na odcinku Pyrzowice –Częstochowa z obwodnicą Częstochowy
  • drogi ekspresowej S3 na południe od Legnicy,
  • S8 Radziejowice –Białystok,
  • S7 zarówno na północ jak i na południe od Warszawy, łącznie z obwodnicami Radomia, Jędrzejowa i fragment „Zakopianki”,
  • S17 Warszawa –Lublin,
  • S19 Rzeszów –Lublin,
  • S51 Olsztyn –Olsztynek.
A gdyby tak pokusić się o podobną wyliczankę w kontekście rzeczonych 500 km inwestycji kolejowych. Czyżby kolej znów znalazła się na ministerialnej bocznicy? Oby nie. Minister Elżbieta Bieńkowska zapewnia, że kolejarze dostaną tyle samo pieniędzy co drogi. Oba te obszary mają otrzymać po 10,5 mld euro.