Stuttgart stawia na Stadlera
Stuttgarter Straßenbahnen AG zamówił kolejnych 20 tramwajów Stadler Tango, korzystając z opcji zawartej w umowie z 2010 roku. Dostawy pojazdów mają rozpocząć się w połowie 2016 roku. Zamówienie obejmuje także pakiet części zamiennych. Jego wartość to około 73 milionów euro. 'Pojazdy łatwo dostosowują się do istniejącej infrastruktury w centrum miasta i są idealnie dostosowane do warunków sieci tramwajowej w Stuttgarcie. Mogą one obsługiwać ciasne zakręty i wzniesienia do 9%’ – mówi Michael Daum, dyrektor Stadler Pankow GmbH. ’ Jesteśmy bardzo zadowoleni, że przewoźnik zdecydował się na rozszerzenie zamówienia. Dzięki temu więcej pasażerów będzie mogło korzystać z naszych komfortowych tramwajów”- dodaje.
S- DT8.12 to pojazdy z rodziny Tango. Ich maksymalna prędkość to 80 km/h. Modułowa konstrukcja tramwaju umożliwia dostosowanie wagonów do potrzeb konkretnego przewoźnika. Ze względu na szerokość pojazdu, która wynosi 2,65 m, we wnętrzu umieszczonych zostało 106 siedzisk. Dodatkowo tramwaj może zabrać na swój pokład 144 pasażerów stojących. Jest oczywiście klimatyzacja, zarówno przedziału pasażerskiego, jak i kabiny motorniczego. Każdy pojazd został wyposażony w cztery pary podwójnych drzwi po każdej stronie, z uwagi na swoją dwukierunkowość. Tramwaje są także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Długość pojazdu, przystosowane do poruszania się po torach o szerokości 1435 mm, to 39,1 m.
Szerzej na temat tramwajów Stadlera pisaliśmy tutaj.