TransInfo Archiwum|Inforail|Infrastruktura|Modernizacje z RPO w warmińsko-mazurskim i kujawsko-pomorskim
Modernizacje z RPO w warmińsko-mazurskim i kujawsko-pomorskim
inforail
10.01.2014 11:40
Modernizacje z RPO w warmińsko-mazurskim i kujawsko-pomorskim
Województwo warmińsko-mazurskie
Zrewitalizowane odcinki linii kolejowych 35 i 219 mają zapewnić połączenie z modernizowanym lotniskiem w Szymanach. Będzie to możliwe dzięki wybudowaniu do 2015 r. nowej łącznicy o długości 1,6 km docierającej do Portu Lotniczego Mazury w Szymanach. Powstanie również Lokalne Centrum Sterowania w Szczytnie.
W ramach inwestycji wymieniono nawierzchnię torową na odcinku o długości ponad 44 km pomiędzy Olsztynem a Szczytnem. Na dalszej części trasy, liczącej blisko 10 km, oczyszczono podsypkę oraz wyregulowano i podbito nawierzchnię. Poprawiono także geometrię łuków poprzez wydłużenie krzywych przejściowych, wykonano rowy odwadniające oraz uporządkowano otoczenie linii kolejowej. Na trasie linii zmodernizowano 37 przejazdów, z których 12 otrzymało sygnalizację świetlną. Odnowiono 114 obiektów inżynieryjnych, z których większość stanowiły przepusty. Przebudowano 7 peronów i rozebrano 7 zbędnych. Odnowione zostały budynki nastawni na stacjach Pasym i Szczytno. Na pierwszej z wymienionych stacji zainstalowano komputery do sterowania ruchem kolejowym. Na stacji Marcinkowo wymienione zostały napędy rozjazdów. Zmodernizowano też układy radiołączności i urządzenia elektroenergetyczne. Dzięki realizacji projektu zwiększono prędkość pociągów na odcinku Olsztyn – Szczytno z 70 km/h do 100 km/h. Dalszy odcinek między Szczytnem a Szymanami dostosowano do prędkości 110 km/h. Czas przejazdu z Olsztyna na lotnisko, uwzględniając zatrzymania na przystankach, ma wynieść 49 minut. Koszt całkowity projektu wyniósł 94 mln zł dla pierwszego etapu, a dla drugiego etapu (budowa łącznicy i LCS) ma zamknąć się kwotą 44 mln zł. Wszystkie roboty budowlane związane z pierwszym etapem inwestycji zakończono w lecie 2013 r., a już od czerwca zwiększono prędkość jazdy pociągów.
Realizację drugiego etapu inwestycji już rozpoczęto –na wiosnę 2013 r. zawarto umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej z firmą WYG International. Zadanie zostanie wykonane do połowy 2015 r., po czym będą mogły ruszyć prace budowlane. Niestety, modernizacja i otwarcie lotniska, do którego ma dotrzeć łącznica, odsuwają się w czasie.
Województwo kujawsko-pomorskie
Linia nr 207, odcinek Chełmża –Grudziądz
Prace budowlane związane z modernizacją linii rozpoczęto w maju 2013 r. W ramach inwestycji wykonany zostanie szereg prac budowlanych: wymiana nawierzchni torowej na tor bezstykowy, wzmocnienie podtorza, usprawnienie odwodnienia, regulacja nawierzchni oraz wymiana szyn na łukach. Dodatkowo, na przejazdach zainstalowana zostanie sygnalizacja świetlna oraz monitoring. Odnowione będą perony, wiaty i dojścia do nich. Wyremontowane zostaną przepusty oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Realizacja projektu doprowadzi do uzyskania prędkości rozkładowej 80-100 km/h na odcinku Chełmża –Grudziądz, co pozwoli na skrócenie przejazdu o 20 minut i zwiększenie przepustowości linii kolejowej. Koszt inwestycji, której realizację przewidziano na lata 2008-2014 r., wynosi ponad 78 mln zł. Kontrakt zrealizowano w formie „zaprojektuj i zbuduj”. Zrewitalizowana linia ma stanowić alternatywę dla autostrady A-1. Prace budowlane wykonuje firma NDI.
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{„”line-height:115%;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif”}
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024