Kraków: Pierwsze prace przy ul. Mogilskiej już trwają

infotram
17.12.2013 11:43
W ciągu najbliższych dni ZIKiT ma otrzymać pozwolenie na przebudowę linii tramwajowej od ronda Mogilskiego do placu Centralnego. Jeżeli te informacje się potwierdzą to prace budowlane ruszą już w przyszłym tygodniu.
DSCN0735
Oznacza to, że na ul. Mogilskiej należy się spodziewać utrudnień w ruchu w postaci zwężonych fragmentów jezdni. Zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej zostaną wprowadzone najwcześniej w przyszłym roku.
Niezależnie od rozstrzygnięć formalnych roboty wspomagające trwają już od jakiegoś czasu. Przy pętli tramwajowej „Wieczysta’ trwa budowa podstacji trakcyjnej, natomiast przy skrzyżowaniu ul. Mogilskiej i ul. Cystersów Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji rozpoczęło przekładkę mediów podziemnych.
DSCN0741
Ruszyła także budowa północnego końca ul. Lema i skrzyżowania z al. Jana Pawła II i ul. Mogilską. W tym momencie trwają prace niwelacyjne i rozbiórkowe. Skrzyżowanie uzyska przejezdność w kwietniu przyszłego roku.
DSCN0745
Projekt o nazwie „Przebudowa linii tramwajowej na odcinku Rondo Mogilskie –al. Jana Pawła II –Plac Centralny wraz z systemem sterowania ruchem w Krakowie’ przewiduje:
– przebudowę linii tramwajowej, wraz z przebudową przystanków i budową wiat przystankowych,
– przebudowę układu drogowego na odcinku rondo Mogilskie – plac Centralny, wzdłuż przebudowywanej linii tramwajowej, wraz z budową ekranów akustycznych tam gdzie jest to konieczne,
– przebudowę sieci trakcyjnej, sterowania i ogrzewania zwrotnic,
– wymianę opraw i słupów oświetleniowych oraz kabli oświetleniowych na odcinku projektowanego do przebudowy układu drogowo-torowego wraz z systemem sterowania
i monitoringu,
– przebudowę linii niskiego napięcia i średniego napięcia,
– przebudowę i budowę sygnalizacji świetlnych,
– przebudowę urządzeń teletechnicznych w związku z kolizją istniejącej sieci
z projektowanym układem torowo-drogowym,
– przebudowę sieci wodociągowej w związku z kolizją istniejącej sieci z projektowanym nowym układem torowym i układem drogowym,
– przebudowę i zabezpieczenie sieci gazowej niskoprężnej, średnioprężnej i wysokoprężnej
w związku z kolizją z projektowanym układem torowo-drogowym,
– przebudowę i zabezpieczenie sieci cieplnych, w związku z kolizją z przebudowywanym układem drogowym i torowym,
– odwodnienie torowiska,
– budowę instalacji systemu sterowania ruchem na całym odcinku przebudowywanej linii tramwajowej,
– przebudowę przejścia podziemnego dla pieszych pod Rondem Czyżyńskim, wraz
z dostosowaniem do potrzeb os. niepełnosprawnych – jedyne możliwe przejście dla pieszych w rejonie tego skrzyżowania,
– budowę sieci trakcyjnej i stacji prostownikowej „Wieczysta’.
Całkowita wartość projektu to 143 mln zł.