Kujawsko-pomorskie gotowe na rewolucję
inforail
13.12.2013 12:55
Kujawsko-pomorskie gotowe na rewolucję
W najbliższą niedzielę,15 grudnia, wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów pasażerskich. W województwie kujawsko-pomorskim łączy się to ze zmianą przewoźnika odpowiedzialnego za obsługę sporej części linii. Zależy nam, by pasażerowie nie odczuli żadnych związanych z tym niedogodności. Udało nam się doprowadzić do współpracy między Arrivą a Przewozami Regionalnymi, będziemy też starannie kontrolować standard obsługi podróżnych – informuje Beata Krzemińska, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego
– Zależy nam, by wszystko odbyło się płynie, bez perturbacji z którymi wcześniej mieliśmy do czynienia w innych regionach – podkreśla natomiast członek zarządu województwa Sławomir Kopyść.
Intensywne przygotowania do zmiany na torach trwają od połowy maja. Jedną z raf do pokonania były tak zwane kolejowe połączenia stykowe, czyli pasażerskie linie wychodzące poza granice województwa. Udało się doprowadzić do podpisania umów dotyczących ich finansowania z samorządami województw wielkopolskiego, warmińsko-mazurskiego i pomorskiego. Jedyną nierozwiązaną jest tu kwestia pociągów relacji Toruń-Kutno na odcinku od Kalisk Kujawskich do Kutna w województwie łódzkim. Rozmowy trwają. –Liczymy na porozumienie z województwem łódzkim –mówi sekretarz województwa Marek Smoczyk.
Dzięki mediacji marszałkowskiej administracji Przewozy Regionalne i Arriva dogadały się w sprawie wzajemnej wymiany świadczeń, co pozwoli nie tylko na bezkolizyjne przejęcie przez Arrivę połączeń dotychczas obsługiwanych przez pociągi Przewozy Regionalne oraz wyeliminowanie przesiadek na granicy województwa, ale też na utrzymanie miejsc pracy w strukturach tego przewoźnika, a nawet uratowanie Kujawsko-Pomorskiego Zakładu przed likwidacją. –W Europie jest tak, że przewoźnicy konkurują o rynek, natomiast gdy zostanie już podzielony, współpracują ze sobą na zasadzie podwykonawstwa –wyjaśnia prezes Arrivy Damian Grabowski. W tym konkretnym przypadku współpraca będzie polegała na tym, że część przewozów w imieniu Arrivy będą wykonywać Przewozy Regionalne, a wiele prac eksploatacyjnych zostanie w kujawsko-pomorskim zakładzie tej ostatniej spółki. –Sporo wskazuje na to, że możemy się stać największą bazą naprawy lokomotyw spalinowych w kraju –mówił dyrektor Waldemar Bachmatiuk z Kujawsko-Pomorskiego Zakładu.
Arriva zapewnia, że jest gotowa na przejęcie przewozów na nowych liniach i wszystko ma zapięte na ostatni guzik. Stan jej przygotowań –tabor, kompetencje kadr, logistykę –Urząd Marszałkowski sprawdzał bardzo starannie. Na pierwsze dni funkcjonowania nowego rozkładu jazdy zaplanowane są też kontrole na wszystkich obsługiwanych przez nowego przewoźnika liniach. Kontrolerzy Urzędu Marszałkowskiego będą sprawdzać między innymi punktualność pociągów i to, czy ich pojemność jest wystarczająca do obsługi strumieni podróżnych.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024