PKP Intercity przejmą przewozy na liniach lokalnych?
Sztandarowy przewoźnik PKP –Intercity –ostrzy sobie zęby na rynek zarezerwowany dziś dla samorządów. To byłby cios dla Przewozów Regionalnych, które przed pięciu laty zostały wydzielone z PKP – pisze Gazeta Prawna. Spółka PKP Intercity, która przyniesie w tym roku ok. 100 mln zł straty netto, powoli łapie wiatr w żagle. Wartość programu taborowego, który jest finansowany głównie tanimi kredytami EBI, przekroczyła już 6 mld zł. Rząd zgodził się, żeby budżetowa dotacja do pociągów TLK w latach 2014–2020 wzrosła z 2 mld zł do 3,7 mld zł. Prognozy PKP Intercity przewidują od 2015 r. roczny zysk netto na poziomie 100 mln zł i EBITDA 500 mln zł.
–Kiedy spółka będzie generowała wynik na zakładanym poziomie, naturalne jest myślenie o rozszerzaniu działalności i oferowaniu produktów na nowych rynkach. W kraju nie musimy skupiać się jedynie na przewozach dalekobieżnych –mówi Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity. Szczegóły w Gazecie Prawnej.