Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PolskiBus.com mobilizuje PKP Intercity

inforail
02.12.2013 10:10
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy na łamach InfoRail o uruchomieniu kolejnych połączeń przez PolskiBus.com. Sugerowaliśmy też, że przewoźnik może odebrać pasażerów kolei. Zapytaliśmy u źródła, czy PKP Intercity obawiają się odpływu podróżnych. Oto odpowiedź, jaką dostaliśmy od Beaty Czemerajdy z Biura Komunikacji i Public Relations: Konkurencja jest zawsze mobilizująca. Dziś między największymi miastami przemieszcza się wiele osób, co oznacza możliwość zagospodarowania dużego rynku –zarówno w transporcie kolejowym, lotniczym jak i drogowym. Naszym atutem jest komfort –pasażer wybierając podróż pociągiem otrzymuje m. in. dużo miejsca na nogi, możliwość swobodnego poruszania się po pokładzie pociągu, dostęp do wagonów gastronomicznych oraz docelowo atrakcyjne czasy przejazdów naszych składów. PKP Intercity prowadzi obecnie największy w historii spółki projekt modernizacji i zakupu taboru na ponad 5,5 mld zł. W sumie do końca roku 2015 przewoźnik będzie posiadać ok. 70 proc. taboru nowego i zmodernizowanego.
W niedługiej perspektywie skończą się modernizacje na torach i pociągi pojadą szybciej. Od grudnia 2014 roku zacznie kursować w Polsce pociąg Pendolino i wtedy skrócą się czasy podróży m.in. z Warszawy do Gdańska, Wrocławia, Krakowa, czy Katowic. Ze stolicy nad morze pojedziemy w niecałe 3 godziny, natomiast z Krakowa czy Katowic w około 5 godzin. Już teraz, patrząc na nowy rozkład jazdy, można zauważyć, że pociągi zaczynają przyspieszać. Poniżej przedstawiam kilka przykładów:
Zestawienie czasów przejazdu PKP IC
Naszą przewagą jest również rozbudowana siatka połączeń i częstotliwość kursowania pociągów pomiędzy dużymi miastami. Każdy przejazd naszego pociągu to oferta kilkuset miejsc, a np. jeden wagon, w drugiej klasie pociągów TLK ma więcej miejsc niż cały autobus.  
Pod kątem handlowym już dziś realizujemy strategię, która opiera się na trzech podstawowych zasadach: pewnie, komfortowo, w dobrej cenie. Naszym celem jest przede wszystkim uproszczenie oferty i podniesienie standardu obsługi, a co za tym idzie podróżowania. Stawiamy na przedsprzedaż biletów w ramach oferty „Wcześnie = taniej”, która już dziś daje nawet 15% zniżki na bilety kupione na minimum dwa tygodnie przed podróżą. Ponadto, do oferty „Bilet Relacyjny”, w której za bilet płaci się od 10 do 65% taniej, wprowadzamy nowe trasy m.in. do Trójmiasta czy Olsztyna. W sumie jest to 25 tras w tym np. Warszawa –Trójmiasto, Zielona Góra czy Poznań –Wrocław.
W tym roku wprowadziliśmy wiele zmian m.in. przypisanie miejsca do biletu, możliwość płatności kartą w pociągach, aplikację mobilną, czy nowy system informacji. Rok 2014 przyniesie jeszcze więcej udogodnień dla pasażerów. Największą z nich będzie wprowadzenie do regularnego kursowania pociągów kategorii EIC Premium, czyli Pendolino. Jednak to nie koniec.
Zamierzamy wprowadzić dynamiczny system sprzedaży, co oznacza, że cena biletów uzależniona będzie m. in. od terminu zakupu i godziny odjazdu pociągu. W naszych planach jest również m. in. poprawienie strony internetowej, rozszerzenie oferty dostępnej przez internet, uruchomienie usługi płatności zbliżeniowej w pociągach czy wprowadzenie programu lojalnościowego. PKP Intercity w 2014 roku ma zamiar zakończyć wdrażanie nowego modelu zarządzania czystością w pociągach oraz ujednolicić standard oferty wózków WARS w pociągach kategorii TLK. W ramach zmian dostarczymy również nowe usługi dla klientów biznesowych oraz wprowadzimy nową ofertę dla grup.