2014 – ostatni rok poważnych utrudnień na torach
inforail
28.11.2013 13:31
2014 – ostatni rok poważnych utrudnień na torach
Rok 2014 będzie rekordowy w historii Polskich Linii Kolejowych. W tym okresie zarządca infrastruktury wyremontuje blisko 2100 km torów. Na ten cel spółka PKP PLK przeznaczy aż 9 mld zł. Niestety, ze względu na skalę prowadzonych inwestycji, na wielu odcinkach linii kolejowych mogą wystąpić czasowe utrudnienia w ruchu pociągów.
W przyszłym roku PLK rozpocznie prace związane z modernizacją m.in. linii Rail Baltica na odcinku Warszawa Rembertów –Sadowne oraz linii Warszawa –Radom na odcinku Warszawa Okęcie –Warka. Kontynuowane będą także prace rozpoczęte w poprzednich latach. Dotyczy to m.in. modernizacji linii z Krakowa do Rzeszowa, z Wrocławia do Poznania, czy z Warszawy do Łodzi na odcinku Warszawa Włochy –Skierniewice. Niestety tak szeroko prowadzone roboty wiążą się z czasowymi utrudnieniami w ruchu pociągów na wielu odcinkach linii kolejowych. Ograniczenia w ruchu umożliwiające prowadzenie prac remontowych w 2014 r. zostaną wprowadzone w ponad 3 tys. lokalizacji. Będzie to jednak ostatni tak uciążliwy dla klientów kolei rok. W tym czasie zostaną bowiem ukończone główne prace na torach oraz trakcyjne na większości najważniejszych szlaków. Od grudnia 2014 r. pasażerowie będą mogli już podróżować m.in. po zmodernizowanej linii z Warszawy do Gdańska w czasie ok. 3 godzin (ponad 2 godz. krócej niż obecnie) oraz do Krakowa i Katowic z prędkością 200 km/h w czasie nieco ponad 2 godziny (niemal godzinę krócej niż obecnie).
W przyszłym roku PLK rozpocznie prace związane z modernizacją m.in. linii Rail Baltica na odcinku Warszawa Rembertów –Sadowne oraz linii Warszawa –Radom na odcinku Warszawa Okęcie –Warka. Kontynuowane będą także prace rozpoczęte w poprzednich latach. Dotyczy to m.in. modernizacji linii z Krakowa do Rzeszowa, z Wrocławia do Poznania, czy z Warszawy do Łodzi na odcinku Warszawa Włochy –Skierniewice. Niestety tak szeroko prowadzone roboty wiążą się z czasowymi utrudnieniami w ruchu pociągów na wielu odcinkach linii kolejowych. Ograniczenia w ruchu umożliwiające prowadzenie prac remontowych w 2014 r. zostaną wprowadzone w ponad 3 tys. lokalizacji. Będzie to jednak ostatni tak uciążliwy dla klientów kolei rok. W tym czasie zostaną bowiem ukończone główne prace na torach oraz trakcyjne na większości najważniejszych szlaków. Od grudnia 2014 r. pasażerowie będą mogli już podróżować m.in. po zmodernizowanej linii z Warszawy do Gdańska w czasie ok. 3 godzin (ponad 2 godz. krócej niż obecnie) oraz do Krakowa i Katowic z prędkością 200 km/h w czasie nieco ponad 2 godziny (niemal godzinę krócej niż obecnie).
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024