Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawskie lotniska z cyklicznym rozkładem jazdy i nadal z Elfami

inforail
28.11.2013 10:38

Koleje Mazowieckie wprowadzają dla pociągów lotniskowych (linia KM 9 Warszawa–Działdowo) cykliczny rozkład jazdy. Zgodnie z założeniami przewoźnika składy ze stacji Modlin od godziny 4.21 do godz. 22.21 będą odjeżdżać co godzinę, zaś do stacji Modlin pociągi lotniskowe będą docierać o tzw. pełniej godzinie pomiędzy 5.00 rano a 23.00 . Przewoźnik zastrzega jednak, że w trakcie poszczególnych organizacji zamknięciowych mogą nastąpić zmiany godzin kursowania pociągów. Będą też inne udogodnienia dla pasażerów. „W 5 pociągach lotniskowych (EN76 ELF) zamontowano kasowniki, co dla pasażerów oznacza brak konieczności kasowania/aktywowania biletów u konduktora. Każdy z pojazdów obsługujących linię lotniskową wyposażony jest w 4 kasowniki – po jednym na wagon (co drugi „pomost”) –mówi Dariusz Grajda, członek Zarządu spółki, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.

Na lotniska nadal będziemy jeździć Elfami

Jeszcze zanim przewoźnik zaprezentował nowy rozkład jazdy, zapytaliśmy, czy ponowne otwarcie lotniska w Modlinie wpłynęło na liczbę pasażerów, korzystających z połączenia lotniskowego? „Odnotowujemy wzrost pasażerów dojeżdżających do lotniska w Modlinie rzędu kilkunastu/kilkudziesięciu osób. Wzrost ten dotyczy nie tylko pociągów lotniskowych, ale wszystkich pociągów kursujących na linii KM9. Świadczy o tym chociażby sprzedaż biletów lotniskowych”- powiedziała nam Jolanta Maliszewska z Biura Prasowego Kolei Mazowieckich. Co więcej przewoźnik dementuje plotki o możliwości wypożyczenia składów SKM Warszawa do obsługi połączenia lotniskowego. „Nie jest prawdą, że Koleje Mazowieckie chciały wypożyczyć od SKM Warszawa Elfy 27WE, z przeznaczeniem do obsługi linii lotniskowej”- mówi Jolanta Maliszewska. W kwestii taboru obsługującego linie KML1 zatem zostanie zachowany status quo. „Obecnie Koleje Mazowieckie nie posiadają dodatkowego taboru dla zwiększenia zestawień najbardziej obciążonych pociągów lotniskowych. Niemniej jednak wspólnie z ZTM Warszawa podejmujemy działania w celu jego zmniejszenia”- mówi nam Jolanta Maliszewska. „Nie planujemy też wykorzystywać pociągów uruchamianych w systemie push –pull do obsługi Lotniska Chopina, ponieważ do obsługi połączeń lotniskowych zostały zakupione ezt EN76 Elf”- dodaje.