Koleje Małopolskie pojadą do Balic i Wieliczki
inforail
26.11.2013 12:37
Koleje Małopolskie pojadą do Balic i Wieliczki
Kilka dni temu informowaliśmy o planach powołania Kolei Małopolskich –kolejnej samorządowej spółki kolejowej, która do docelowo miałaby zastąpić Przewozy Regionalne w, jak sama nazwa wskazuje, Małopolsce. Zapytaliśmy u źródła jak wyglądają zamierzenia Urzędu Marszałkowskiego w tej materii. Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na nasze pytania, udzielone nam przez Ryszarda Roga z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
Na ile plany utworzenia spółki Koleje Małopolskie są realne?
Powołanie spółki Koleje Małopolskie będzie prawdopodobnie przedmiotem obrad na najbliższym posiedzeniu Sejmiku Województwa Małopolskiego.
Kiedy spółka ewentualnie powstanie?
Zakłada się, że spółka Koleje Małopolskie zostanie utworzona z końcem 2013r., a działalność rozpocznie od 1 stycznia 2014 r.
Kiedy Koleje Małopolskie miałyby rozpocząć działalność przewozową i na jakich trasach?
Kiedy Koleje Małopolskie miałyby rozpocząć działalność przewozową i na jakich trasach?
Rozpoczęcie przewozów pasażerskich może nastąpić najwcześniej od wprowadzenia rozkładu jazdy 2014/2015. W fazie operacyjnej (od grudnia 2014 r.) przyjęto, że spółka Koleje Małopolskie będzie obsługiwała dwie linie kolejowe: Wieliczka –Krzeszowice oraz Kraków Główny –Balice.
Jakim taborem dysponuje obecnie Małopolska?
Województwo Małopolskie zakupiło piętnaście pojazdów:
Województwo Małopolskie zakupiło piętnaście pojazdów:
·4 sztuki autobusów szynowych z napędem spalinowym,
·6 sztuk autobusów szynowych z napędem elektrycznym,
·5 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Czy planowane są kolejne zakupy taborowe?
W roku 2013 Województwo Małopolskie podpisało umowę na dostawę kolejnych pojazdów:
– w ramach projektu nr POIiŚ 7.1-47 pn. „Zakup taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich realizowanych przez Województwa: Małopolskie, Podkarpackie, Śląskie i Świętokrzyskie”zakupiono 6 trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
– w ramach projektu POIiŚ 7.3-42 „Zakup taboru do obsługi połączeń pasażerskich w Aglomeracji Krakowskiej”Województwo zakupiono 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym: 6 pojazdów w wersji 3-członowej oraz 4 pojazdy w wersji 2-członowej. Dostawa powyższych pojazdów nastąpi w latach 2014-2015.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024