Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Pendolino biło rekordy, ludzie nie wiedzieli gdzie są
inforail
25.11.2013 10:51
Pendolino biło rekordy, ludzie nie wiedzieli gdzie są
Bicie rekordów prędkości przez polskie Pendolino miało co najmniej dwa aspekty. Pierwszy to fakt pobicia rekordu, który od niedzieli wynosi 293 km/h. Super, przewoźnikowi i producentowi gratulujemy sukcesu, jest przecież okazja, żeby raz jeszcze poopowiadać jakie to Pendolino jest wspaniałe. Obracając się jeszcze w okolicach tego pierwszego aspektu nie sposób zauważyć, że po raz kolejny Pendolino z taką prędkością pojedzie nieprędko, bo przecież rozkładowa szybkość pociągów EIC Premimum to max 200 km/h. Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity zapytany przez TVP wskazał dwie zalety Pendolino. To, że jest w nim wygodnie i to, że jest w nim cicho. W Elfie pewnie też by tak było… Wracając do bicia rekordu prędkości, jak poinformowała rzeczniczka prasowa PKP Intercity Zuzanna Szopowska, Pendolino pojechało w ramach testów na Centralnej Magistrali Kolejowej 293 km/h. Pociąg sprawdzany był m.in. pod kątem współpracy z urządzeniami sterowania ruchem, procesu hamowania czy oddziaływania pola magnetycznego. W badaniach poza Instytutem Kolejnictwa, producentem pociągów i PKP Intercity, wzięły udział Polskie Linie Kolejowe i PKP Energetyka. Testy prędkości to jeden z wielu elementów procesu badań, jakim przed wdrożeniem do codziennej eksploatacji poddawany jest każdy nowy pojazd kolejowy. Przyjmuje się, że pociąg powinien osiągnąć prędkość wyższą o 10% od maksymalnej eksploatacyjnej. W przypadku Pendolino jest to 275 km/h (dopuszczalna eksploatacyjna prędkość wynosi 250 km/h).
Kolejny element testów Pendolino przebiegł pomyślnie. To wynik pracy wielu osób z PKP Intercity oraz prowadzącego badania Instytutu Kolejnictwa, producenta, a także zarządcy infrastruktury PLK oraz odpowiadającej za sieć elektryczną PKP Energetyka. Dziękuję za ich wkład w projekt i zaangażowanie – powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Do prac badawczych wykorzystywany był ponad 40 kilometrowy odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej, pomiędzy Zawierciem/Górą Włodowską a Psarami/Knapówką. Oprócz dokładnego przetestowania składu, Polskie Linie Kolejowe testują także sieć trakcyjną polskiej konstrukcji, odcinki nowej nawierzchni kolejowej polskiej produkcji oraz szereg innych czynników. Już pierwszy weekend testów na CMK pokazał, że infrastruktura Polskich Linii Kolejowych jest gotowa do współpracy z najnowocześniejszym taborem.
Z prędkością 160 km/h jeździmy w Polsce od 25 lat. W przyszłym roku rozpoczynamy regularną jazdę na Centralnej Magistrali Kolejowej z prędkością 200 km/h. Pendolino jest przede wszystkim dla infrastruktury kolejowej bardzo poważnym akceleratorem wielu innych inwestycji poza linią CMK, które spajają sieć kolejową dobrych prędkości na poziomie od 120 przez 160 km/h do 200 km/h –mówi Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. No właśnie. Prezes PKP PLK zapomniał dodać, że 200 km/h pojedziemy tylko na krótkim odcinku, nawet nie na całej, CMK.
Jak informuje dalej PKP Intercity testy prędkości stanowią jedynie część programu badań, na który składa się sprawdzanie:
– współpracy pojazdu z torem kolejowym,
– pantografu, czyli współpracy pojazdu z siecią trakcyjną,
– ew. zakłócenia emitowane do sieci,
– pola elektromagnetycznego,
– hałasu wewnętrznego,
– oddziaływania na tor,
– współpracy pojazdu z urządzeniami Sterowania Ruchem Kolejowym i licznikami osi,
– hamulców.
To był pierwszy aspekt testów Pendolino na CMK. O drugim lepiej nie wspominać, nie jest już tak spektakularny. Zaryzykujemy jednak. Zabawa w rekordy, swoją drogą zapowiadano 300 km/h, nie wyszło, wiązała się ze skierowaniem rozkładowych pociągów na trasy objazdowe. I tak składy na co dzień kursujące przez CMK znalazły się w Częstochowie. Ludzie nie wiedzieli gdzie są, informacja na kolei jak zwykle pozostawiała wiele do życzenia. Przejazd objazdem wydłużał rozkładowy czas o minimum dwie godziny. To skutecznie rozwalało pasażerom plany na dalszą cześć dnia. Najbardziej stratni byli ci, którzy mieli jechać EIC Comenius. Ich pociąg został odwołany. I to jest właśnie drugi, mniej przecież istotny, aspekt bicia rekordów przez PKP Intercity. Przypomnijmy, że aktualnie rozkładowy czas przejazdu na trasie Warszawa –Kraków/Katowice przez CMK jest też rekordowy. A nawet rekordowo długi. Ma się to zmienić po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy 2014/2015. Swoją drogą, ciekawe, ile TLK pozostanie wówczas na tej trasie?