Budapeszt: MÁV zaczyna remont północnego mostu kolejowego.
Jak pisze gazeta Magyar Nemzet, wkrótce MÁV rozpocznie gruntowną przebudowę północnego mostu kolejowego na Dunaju w Budapeszcie, który na okres przebudowy zostanie zamknięty. Obecnie jednotorowy most zostanie rozszerzony na dwutorowy. W związku z tym pociągi Desiro Siemensa kursujące na trasie Budapeszt-Nyugati pályaudvar-Ostrzychom (po węgiersku Esztergom) kursować będą zmienioną trasą. Za stacją Budapeszt-Óbuda zjadą na tory Budapeszteńskiej Koleji Dojazdowej (BHÉV), będącej filią Budapeszteńskich Zakładów Komunikacyjnych (BKV) i pojadą aż do stacji most Małgorzaty (Margit híd) i tu będą zawracały. Jeżeli doświadczenie to sprawdzi się, MÁV wspólnie z BHÉV uruchomi regularne połączenie kolejowe między mostem Małgorzaty i Ostrzychomiem. Gazeta Magyar Nemzet donosi również o tym, że po pierwszomajowej, średnio 17-procentowej podwyżce biletów kolejowych, drastycznie spada ilość pasażerów na liniach podmiejskich MÁV. Pasażerów nie obchodzą palny rozwojowe kolei, a fakt, że rząd obkłada ich coraz to nowszymi obowiązkami podatkowymi, z czego kolejna podwyżka cen biletów kolejowych jest uznawana za przesadną.