Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podział przetargowej pracy przewozowej w województwie pomorskim

inforail
13.11.2013 11:58

Podobnie jak w roku bieżącym, od nowego rozkładu jazdy przewozy kolejowe w województwie pomorskim będzie wykonywało dwóch przewoźników –Przewozy Regionalne i Arriva. Taki jest wynik przetargu przeprowadzonego przez samorządowców. Pierwszy ze wspomnianych przewoźników będzie obsługiwał przede wszystkim linie zelektryfikowane. I tak Przewozy Regionalne pojadą w okresie 8 grudnia 2013 roku 0 14 grudnia 2014 roku na trasach:

granica województwa –Smętowo Graniczne –Tczew –Gdynia,
Gdynia –Malbork –granica województwa –Elbląg/Iława/Olsztyn. Łączna liczba pociągokilometrów to 1 450 000.
Druga część przetargu obejmuje obsługę odcinka Bydgoszcz –Gdynia (1 para pociągów), Gdynia –Bydgoszcz (1 para pociągów), 5 pociągów w relacji Gdynia–Elbląg, 5 pociągów w relacji Elbląg–Gdynia,1 pociąg w relacji Gdynia–Olsztyn oraz 1 pociąg w relacji Olsztyn–Gdynia, a także odcinek linii nr 207 –granica województwa–Gardeja–Kwidzyn–Malbork z opcjonalnym odcinkiem Malbork–Trójmiasto po przekazaniu 4 pojazdów spalinowych. Łącznie pociągokilometry: 265 000.
Arrivie przypadła w udziale obsługa linii nr 208 –Chojnice –granica województwa –(Bydgoszcz) oraz linii nr 215 – Czersk –Szlachta –gr. województwa –(Laskowice Pom. / Wierzchucin). Łączna liczba pociągokilometrów to 105 000.
Przewozy Regionalne obsłużą większość połączeń w Pomorskim
Przewozy Regionalne dostaną od województwa używane elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 (8 sztuk) i EN71 (3 sztuki). Dodatkowo samorząd rozważa zakup 3 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych o liczbie miejsc siedzących co najmniej 180. Planowany termin dostawy do dnia 20 grudnia 2013 roku. Do obsługi drugiej części połączeń przewoźnik otrzyma 8 sztuk używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Przewiduje się, iż modernizacja 4 z 8 przekazanych pojazdów zostanie przeprowadzona w maju i czerwcu 2014 roku. Z uwagi na prowadzone prace torowe na linii E65 oraz nr 131 i związane z tym dłuższe czasy przejazdu pociągów sam przewoźnik w dniu rozpoczęcia świadczenia usług powinien dysponować dodatkowo własnym taborem o napędzie elektrycznym w liczbie 20 sztuk ezt-ów, przystosowanym do obsługi przewozów w celu ewentualnego zabezpieczenia obsługi pociągów uruchamianych w ramach podpisanej umowy o świadczenie usług publicznych. Do obsługi odcinka Malbork–Kwidzyn–Grudziądz przekazane zostaną cztery pojazdy szynowe o napędzie spalinowym. Minimalna liczba miejsc siedzących to 120. Projekt jest finansowany ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Trwa przetarg, w momencie ich dostarczenia pojazdy zostaną przekazane przewoźnikowi w dzierżawę. Szynobusy chcą dostarczyć PESA i Newag.