TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Podział przetargowej pracy przewozowej w województwie pomorskim
Podział przetargowej pracy przewozowej w województwie pomorskim
inforail
13.11.2013 11:58
Podział przetargowej pracy przewozowej w województwie pomorskim
Podobnie jak w roku bieżącym, od nowego rozkładu jazdy przewozy kolejowe w województwie pomorskim będzie wykonywało dwóch przewoźników –Przewozy Regionalne i Arriva. Taki jest wynik przetargu przeprowadzonego przez samorządowców. Pierwszy ze wspomnianych przewoźników będzie obsługiwał przede wszystkim linie zelektryfikowane. I tak Przewozy Regionalne pojadą w okresie 8 grudnia 2013 roku 0 14 grudnia 2014 roku na trasach:
granica województwa –Smętowo Graniczne –Tczew –Gdynia,
Gdynia –Malbork –granica województwa –Elbląg/Iława/Olsztyn. Łączna liczba pociągokilometrów to 1 450 000.
Druga część przetargu obejmuje obsługę odcinka Bydgoszcz –Gdynia (1 para pociągów), Gdynia –Bydgoszcz (1 para pociągów), 5 pociągów w relacji Gdynia–Elbląg, 5 pociągów w relacji Elbląg–Gdynia,1 pociąg w relacji Gdynia–Olsztyn oraz 1 pociąg w relacji Olsztyn–Gdynia, a także odcinek linii nr 207 –granica województwa–Gardeja–Kwidzyn–Malbork z opcjonalnym odcinkiem Malbork–Trójmiasto po przekazaniu 4 pojazdów spalinowych. Łącznie pociągokilometry: 265 000.
Arrivie przypadła w udziale obsługa linii nr 208 –Chojnice –granica województwa –(Bydgoszcz) oraz linii nr 215 – Czersk –Szlachta –gr. województwa –(Laskowice Pom. / Wierzchucin). Łączna liczba pociągokilometrów to 105 000.
Przewozy Regionalne dostaną od województwa używane elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 (8 sztuk) i EN71 (3 sztuki). Dodatkowo samorząd rozważa zakup 3 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych o liczbie miejsc siedzących co najmniej 180. Planowany termin dostawy do dnia 20 grudnia 2013 roku. Do obsługi drugiej części połączeń przewoźnik otrzyma 8 sztuk używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Przewiduje się, iż modernizacja 4 z 8 przekazanych pojazdów zostanie przeprowadzona w maju i czerwcu 2014 roku. Z uwagi na prowadzone prace torowe na linii E65 oraz nr 131 i związane z tym dłuższe czasy przejazdu pociągów sam przewoźnik w dniu rozpoczęcia świadczenia usług powinien dysponować dodatkowo własnym taborem o napędzie elektrycznym w liczbie 20 sztuk ezt-ów, przystosowanym do obsługi przewozów w celu ewentualnego zabezpieczenia obsługi pociągów uruchamianych w ramach podpisanej umowy o świadczenie usług publicznych. Do obsługi odcinka Malbork–Kwidzyn–Grudziądz przekazane zostaną cztery pojazdy szynowe o napędzie spalinowym. Minimalna liczba miejsc siedzących to 120. Projekt jest finansowany ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Trwa przetarg, w momencie ich dostarczenia pojazdy zostaną przekazane przewoźnikowi w dzierżawę. Szynobusy chcą dostarczyć PESA i Newag.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024