Decyzja o strajku w Przewozach Regionalnych 26 listopada
inforail
06.11.2013 09:09
Decyzja o strajku w Przewozach Regionalnych 26 listopada
26 listopada odbędzie się spotkanie przedstawicieli działających na kolei związków zawodowych, na którym zapadną decyzje dotyczące ewentualnego strajku w Przewozach Regionalnych – poinformował we wtorek prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Leszek Miętek.
Strajk miałby się odbyć na początku grudnia. Jak wyjaśnił Miętek na konferencji prasowej, byłby on 'długotrwały i obejmujący całą spółkę Przewozy Regionalne’. Jak wyjaśnił przewodniczący, najbliższe trzy tygodnie liderzy central związkowych poświęcą na objazdy po Polsce i spotkania z załogą. 'Będziemy rozmawiać, przedstawiać sytuację’ – powiedział Miętek. Zapewnił, że związkowcy nie chcą strajku, ale sytuacja spółki jest tak dramatyczna, że nie mogą być pewni ani zatrudnienia, ani tego, czy będzie ona nadal istniała. 'W całym kraju nikt nie ma pomysłu, jak mają funkcjonować Przewozy Regionalne. Ani minister transportu, ani marszałkowie województw, do których należy spółka’ – mówił związkowiec.
Jak zaznaczył, strajk ma przynieść otrzeźwienie dla decydentów, zmusić ich do podjęcia działań na rzecz poprawy sytuacji w spółce. W referendum strajkowym, które odbyło się w spółce w lecie, 96 proc. pracowników Przewozów Regionalnych opowiedziało się za podjęciem strajku. Fiasko mediacji związków z zarządem i podpisanie w poniedziałek protokołu rozbieżności dało związkowcom zielone światło do organizacji strajku.
Osią sporu między zarządem spółki a jej pracownikami jest pakt gwarancji pracowniczych. Związkowcy uważają, że w związku z przemianami w przedsiębiorstwie zawarcie paktu jest niezbędne. Związki domagają się m.in. trzyletnich gwarancji zatrudnienia dla wszystkich pracowników spółki. Zarząd firmy natomiast jest gotów zapewnić 14-miesięczne gwarancje zatrudnienia i deklaruje, że zmiany organizacyjne w firmie, czyli zmiana zakładów regionalnych w oddziały, pozostaną bez wpływu na stosunki pracy.
Tegoroczna strata największego polskiego pasażerskiego przewoźnika kolejowego sięgnie prawdopodobnie ok. 60 mln zł, natomiast strata spółki za 2014 r. urośnie do ponad 150 mln zł.
Przewozy Regionalne uruchamiają średnio 1,8 tys. pociągów w ciągu doby, z których korzysta dziennie ok. 300 tys. pasażerów. Spółka powstała w wyniku podziału PKP w 2001 r. Przez kilka lat należała do Grupy PKP, po czym w 2008 r. w wyniku usamorządowienia jej udziały przeszły na własność zarządów 16 województw.
Jak zaznaczył, strajk ma przynieść otrzeźwienie dla decydentów, zmusić ich do podjęcia działań na rzecz poprawy sytuacji w spółce. W referendum strajkowym, które odbyło się w spółce w lecie, 96 proc. pracowników Przewozów Regionalnych opowiedziało się za podjęciem strajku. Fiasko mediacji związków z zarządem i podpisanie w poniedziałek protokołu rozbieżności dało związkowcom zielone światło do organizacji strajku.
Osią sporu między zarządem spółki a jej pracownikami jest pakt gwarancji pracowniczych. Związkowcy uważają, że w związku z przemianami w przedsiębiorstwie zawarcie paktu jest niezbędne. Związki domagają się m.in. trzyletnich gwarancji zatrudnienia dla wszystkich pracowników spółki. Zarząd firmy natomiast jest gotów zapewnić 14-miesięczne gwarancje zatrudnienia i deklaruje, że zmiany organizacyjne w firmie, czyli zmiana zakładów regionalnych w oddziały, pozostaną bez wpływu na stosunki pracy.
Tegoroczna strata największego polskiego pasażerskiego przewoźnika kolejowego sięgnie prawdopodobnie ok. 60 mln zł, natomiast strata spółki za 2014 r. urośnie do ponad 150 mln zł.
Przewozy Regionalne uruchamiają średnio 1,8 tys. pociągów w ciągu doby, z których korzysta dziennie ok. 300 tys. pasażerów. Spółka powstała w wyniku podziału PKP w 2001 r. Przez kilka lat należała do Grupy PKP, po czym w 2008 r. w wyniku usamorządowienia jej udziały przeszły na własność zarządów 16 województw.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024