Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne podejście do zakupu 10 spalinówek dla PKP Intercity

inforail
05.11.2013 11:44

Ogłosiliśmy przetarg na zakup 10 liniowych lokomotyw spalinowych –poinformował szef PKP Intercity Janusz Malinowski. To drugie podejście do tego zamówienia, pierwsze zostało unieważnione. Przewoźnik planuje zakup lokomotyw wraz z usługą ich utrzymania. Zwycięzca będzie także musiał przeprowadzić szkolenia dla pracowników w zakresie niezbędnym do obsługi maszyn. W ramach świadczenia usług utrzymania lokomotyw wykonawca zobowiązany będzie do świadczenie usług utrzymania technicznego lokomotyw o zakresie spełniającym cztery pierwsze poziomy utrzymania pojazdów kolejowych (poziom 1, poziom 2, poziom 3, poziom 4). Wraz z dostawą pierwszej z lokomotyw wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zamawiającemu części zamienne i podzespoły wchodzące w skład tzw. zestawu antyawaryjnego  Przy wyborze ofert będą brane pod uwagę następujące kryteria:

wskaźnik NPV – 40%
cena –33%
współczynnik niezawodności i gotowości technicznej – 15%
1 km utrzymania –12%. Oferty można składać do 12 grudnia 2013 roku. Jeżeli ten przetarg uda się rozstrzygnąć będą to pierwsze fabrycznie nowe lokomotyw spalinowe zakupione przez PKP Intercity. Wszystkie maszyny obecnie eksploatowane przewoźnik dostał „w spadku”po PKP. Na tę chwilę są to lokomotywy serii SM/P 24 i SU45. Przewoźnik korzysta też z maszyn PKP CARGO. Gotowość wzięcia udziału w przetargu deklarowali m.in. PESA, Newag i Bombardier. Być może pojawi się ktoś jeszcze. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy –w tym okresie:
1) należycie wykonał dostawę (dostawy) lub naprawę (naprawy) łącznie nie mnie niż 5 lokomotyw spalinowych,
2) należycie wykonał co najmniej 5 usług utrzymania technicznego lokomotyw spalinowych obejmujących czynności utrzymaniowe co najmniej 4-tego Poziomu utrzymania.  
311D Newagu
Lokomotywy mają prowadzić pociągi na niezelektryfikowanych trasach: Ełk –Korsze, Ełk –Olecko –Suwałki, Rzeszów –Zamość, Rzeszów –Zagórz, Krzyż –Gorzów Wlkp. –Kostrzyn i Piła –Krzyż. Przewoźnik wymaga, aby lokomotywy dysponowały deklaracjami zgodności taboru z obowiązującymi normami środowiskowymi oraz bezpieczeństwa. Nowy tabor musi spełniać wymagania wyszczególnione w specyfikacjach TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla kolei), w tym przystosowanie do prędkości nie mniejszej niż 140 km/h.
’Zakup nowych lokomotyw spalinowych zamyka nasze plany taborowe na obecną perspektywę unijnego finansowania do 2013 r. Uważam, że wśród podmiotów korzystających z POIiŚ wyróżniamy się skutecznością. Dla większości projektów udało się nam podnieść wysokość wsparcia do 70%. Już teraz pracujemy nad szerokim planem inwestycji, na które środki będziemy chcieli z kolejnej unijnej perspektywy’ –powiedział Paweł Hordyński, członek zarządu ds. finansowych PKP Intercity. Wybrany w przetargu producent będzie musiał dostarczyć lokomotywy do 30 października 2015 roku.
’Nowy tabor, na jaki ogłosiliśmy przetarg, unowocześni park lokomotyw spalinowych spółki. Obecnie modernizujemy 20 lokomotyw spalinowych manewrowych, z których część zostanie również przystosowana do pracy liniowej (prowadzenia pociągów). Dzięki temu po 2015 roku będziemy dysponowali odpowiednią liczbą lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów bez konieczności wynajmowania taboru z zewnątrz’ – powiedział Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity. 
W ramach finansowania projektu PKP Intercity aplikuje o środki Unii Europejskiej – z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 (POIiŚ). Projekt znajduje się już na liście podstawowej projektów indywidualnych dla POIiŚ.