TransInfo Archiwum|Inforail|Infrastruktura|Śląskie: Trwają prace na szlaku Zawiercie – Jaworzno Szczakowa
Śląskie: Trwają prace na szlaku Zawiercie – Jaworzno Szczakowa
inforail
31.10.2013 14:37
Śląskie: Trwają prace na szlaku Zawiercie – Jaworzno Szczakowa
Prace rewitalizacyjne na trasie Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa idą pełną parą. To jedna z najważniejszych linii kolejowych w województwie śląskim –pozwala na wjazd pociągów regionalnych i pośpiesznych od strony Częstochowy i Centralnej Magistrali Kolejowej i pełni jednocześnie funkcję towarowej obwodnicy Zagłębia Dąbrowskiego i Górnego Śląska.
Prace rewitalizacyjne trwają od połowy roku i obejmują aż 4 linie kolejowe o łącznej długości 91 km wraz z infrastrukturą: siecią trakcyjną, przejazdami kolejowymi, peronami, obiektami inżynieryjnymi, systemem sterowania ruchem pociągów. Już niedługo zostanie oddany pierwszy z rewitalizowanych peronów –na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.
Rozpoczęta renowacja znacznie podwyższy stan techniczny całej trasy. Możliwe będzie przywrócenie maksymalnej prędkości eksploatacyjnej, która na tym odcinku dla pociągów pasażerskich wynosi 120 km/h, a towarowych –100 km/h. Ponieważ odcinek ten jest częścią trasy kolejowej z Warszawy do Katowic – dzięki inwestycji pasażerowie zaoszczędzą sporo czasu. Inwestycja towarzyszy przystosowywaniu Centralnej Magistrali Kolejowej do prędkości 200km/h. Podróż z Warszawy do Katowic potrwa niewiele ponad 2 godziny.
Wartość całej inwestycji to 365,6 mln zł, z czego większość finansowana będzie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.
Prace rewitalizacyjne trwają od połowy roku i obejmują aż 4 linie kolejowe o łącznej długości 91 km wraz z infrastrukturą: siecią trakcyjną, przejazdami kolejowymi, peronami, obiektami inżynieryjnymi, systemem sterowania ruchem pociągów. Już niedługo zostanie oddany pierwszy z rewitalizowanych peronów –na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.
Rozpoczęta renowacja znacznie podwyższy stan techniczny całej trasy. Możliwe będzie przywrócenie maksymalnej prędkości eksploatacyjnej, która na tym odcinku dla pociągów pasażerskich wynosi 120 km/h, a towarowych –100 km/h. Ponieważ odcinek ten jest częścią trasy kolejowej z Warszawy do Katowic – dzięki inwestycji pasażerowie zaoszczędzą sporo czasu. Inwestycja towarzyszy przystosowywaniu Centralnej Magistrali Kolejowej do prędkości 200km/h. Podróż z Warszawy do Katowic potrwa niewiele ponad 2 godziny.
Wartość całej inwestycji to 365,6 mln zł, z czego większość finansowana będzie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024