Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

UTK kontroluje WKD

infotram
29.10.2013 14:44
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego decyzją z dnia 23 października 2013 roku stwierdził naruszenie przepisów, dotyczących obowiązku zarządcy infrastruktury kolejowej, w zakresie spełniania warunków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego na skrzyżowaniach toru z drogami publicznymi linii nr 47 Warszawa Śródmieście WKD –Grodzisk Mazowiecki Radońska, linii nr 48 Podkowa Leśna –Milanówek Grudów oraz linii nr 512 Pruszków PKP –Komorów WKD.
Naruszenie przepisów, polegało miedzy innymi, na prowadzeniu ruchu pociągów przy nieustalonych komisyjnie aktualnych kategoriach kilkunastu przejazdów kategorii „C”i „D”na tych liniach kolejowych, dopuszczenie do eksploatacji przejść użytku publicznego kategorii „E”bez zabezpieczeń zmuszających pieszych przed wejściem na tory do zmiany kierunku ruchu, oraz na dopuszczeniu do eksploatacji przejazdów z uszkodzonymi na obu przejazdach sygnalizacjami samoczynnymi, oraz brakiem oznakowania na tych przejazdach.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego uznał między innymi, za niedopuszczalne stosowanie przez zarządcę Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o., trwających od ponad kilkunastu miesięcy, tymczasowych rozwiązań polegających wyłącznie na wprowadzeniu ograniczeń prędkości do 20 km/h dla czoła pociągów, przejeżdżających przez przejazdy na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami publicznymi.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał zarządcy usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w terminie do dnia 31 grudnia 2013 roku. Na podstawie art. 108 §1 Kodeksu postępowania administracyjnego decyzji, nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
Systematyczne i konsekwentne działania nadzorcze Prezesa UTK, wpływają bezpośrednio na podniesienie standardu utrzymania infrastruktury kolejowej, przez ich zarządców.