Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ryanair stratuje z Modlina… także do innych polskich lotnisk

infoair
02.10.2013 12:40

Ryanair 30 września 2013 r świętowała inaugurację lotów z lotniska Warszawa Modlin do: Sztokholmu, Budapesztu, Frankfurtu Hahn, Londynu Stansted, Dusseldorfu Weeze, Barcelony, Oslo i na Kretę. Przewoźnik po długiej nieobecności wraca na podwarszawskie lotnisko.

30 września o godzinie 8:10 ze Sztokholmu Skavsty przylecieli pierwsi pasażerowie. Od teraz każdego dnia na lotnisku Warszawa Modlin będzie obsługiwanych ok. 4 tys.pasażerów. Średnio każdego dnia odbędzie się 30 operacji lotniczych.

Ryanair w swoim stylu postanowił uczcić fakt powrotu na lotnisko w Modlinie. Od 30 września pasażerowie mogą rezerwować ponad 100,000 biletów, których ceny zaczynają się od 19,00 PLN na podróż po Europie w listopadzie i w grudniu. Oferta Ryanair zawiera wszystkie podatki i opłaty. Pasażerowie, którzy chcą uniknąć dodatkowych opłat, mogą to zrobić, podróżując tylko z bagażem podręcznym, nie wybierając usługi pierwszeństwa wejścia na pokład oraz samemu drukując swoją kartę pokładową. Te niskie taryfy są dostępne za jedyne 19,00 PLN i muszą być zarezerwowane na www.ryanair.com przed północą w czwartek (3 października).

Małgorzata Wrzesińska, z Ryanair powiedziała: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że możemy obserwować start lotów z lotniska Warszawa Modlin do Sztokholmu, Budapesztu, Frankfurtu, Londynu Stansted, Dusseldorfu, Barcelony, Oslo i na Kretę. Dzięki tym połączeniom pasażerowie mają dziś szansę dotrzeć bezpośrednio do europejskich miast. Z pewnością wszystkie kierunki będą się cieszyć dużą popularnością. Aby uczcić to wydarzenie uruchamiamy sprzedaż tysięcy biletów z taryfami już od 19,00 PLN włączając podatki i opłaty lotniskowe na przeloty w listopadzie i grudniu po całej Europie w poniedziałki, wtorki, środy oraz czwartki. Bilety moszą być zarezerwowane przed północą w czwartek (3 października) na stronie www.ryanair.com. Ponieważ bilety w tych zwariowanych, niskich cenach będą szybko rozchwytywane, zachęcamy pasażerów, aby rezerwowali je natychmiast.”

Ryanair pottwierdził jednocześnie, że odnotował gwałtowny wzrost rezerwacji na 30 trasach z / do stolicy Polski, od czasu ogłoszenia, przekierowania lotów z lotniska Chopina do lotniska Warszawy Modlin od poniedziałku 30 września. Dlatego też przewoźnik zdecydował się na uruchomienie… krajowych połączeń. Od marca 2014 roku rozpocznie latać codziennie z Warszawy Modlin do Gdańska i Wrocławia.

Ryanair uważa, że ruch pasażerski na krajowych połączeniach jest wstrzymywany przez monopol LOT-u i jego wysokie ceny. Najtańszy bilet LOT-u do Gdańska kosztuje 167 zł (€40), a do Wrocławia jest w cenie 178 zł (€42). Rejsy Ryanair z Warszawy do Gdańska i Wrocławia będą dostępne w sprzedaży od 1 listopada w cenie prawie o połowę niższą niż LOT.

Ryanair będzie obsługiwał 2 krajowe loty do Gdańska i Wrocławia samolotem Boeing 737-800 oferując większą liczbę miejsc, lepsze ceny, lepszą punktualność i lepszą obsługę klienta niż LOT. Michael O’Leary z Ryanair w Warszawie powiedział: „Jesteśmy zadowoleni ze wzrostu rezerwacji od czasu ogłoszenia powrotu lotów Ryanaira do Modlina od 30 września już za 5 dni. Od przyszłego roku Ryanair będzie operować na ponad 30 trasach do / z Warszawy Modlina i liczymy, że przewieziemy 1,5 mln pasażerów do / z Modlina w 2014 roku. Nie mamy wątpliwości, że lokalizacja Warszawa Modlin (tylko 38km od centrum Warszawy), przy nisko kosztowej bazie, tanim parkingu i łatwym połączeniu autobusowym, pozwoli ułatwić wybór tego lotniska pasażerom, którzy polecą pierwszymi polskimi rejsami krajowymi Ryanaira z Gdańska i Wrocławia do Warszawy. W ciągu ostatnich dwóch lat Ryanair stał się liniami lotniczymi nr w Polsce przewożąc więcej pasażerów niż LOT. Nasze dwa pierwsze połączenia krajowe przyniosą znacznie niższe ceny biletów lotniczych dla polskich konsumentów, a wreszcie pomogą uwolnić ich od wysokich cen biletów LOT-u na trasach krajowych.’

Kto wygra pojedynej: Wizz Air, który został na Okęciu, czy Ryanair, który postanowił przenieść się do Modlina? Czy LOT podniesie rękawicę na krajowych połaczeniach? Czy Ryaqnair zrewolucjonizuje połączenia krajowe w Polsce i zwycięży np. z koleją? Czy połączenia te będą zyskowne? Wszyscy jeszcze pamiętamy linie OLT Express, ich spektakularny sukces i niemniejszą porażkę. Jak będzie tym razem?