Deutsche Bahn nie chcą wszystkich ICx
Niemieckie Koleje DB na początku roku zmniejszyły, o 31 pociągów, zamówienie na składy ICx. Teraz przewoźnik poinformował o kolejnych cięciach. Rezygnacja dotyczy aż 80 składów. Prawdopodobnie jest to efekt opóźnień, jakie producent szybkich pociągów –Siemens –zasliczył przy dostawie jednostek ICE3. Początkowo Deutsche Bahn chciały kupić aż 300 składów ICx. Teraz zamówienie stopniało do 189 jednostek. I z największego zamówienia w historii Siemensa, o wartości 7 mld euro, nici. Problemy z dostawami taboru zmusiły przewoźnika do opóźnienia uruchomienia połączenia Frankfurt –Londyn. Być może także to wpłynęło na podjęcie decyzji o cieciu zamówienia. W tej sytuacji opcja na zakup kolejnych jednostek wydaje się zatem nierealna do zrealizowania. Producent miał dostarczać pociągi ICx w latach 2017 –2030. Na taki okres została bowiem podpisana umowa. Na tę chwilę Siemens musi zadowolić się zamówieniem na 130 pociągów, które mają zostać dostarczone w okresie od 2017 do 2020 roku. Kiedy będą kolejne nie podano. Siemens odmówił agencji Reuters komentarza w tej sprawie. Jak nieoficjalnie wiadomo DB planują zakupić nieco inny tabor. Zamiast składów ICx przewoźnik rozważa zakup piętrowych składów w wersji InterCity. Mówi się, że ochotę na zgarnięcie tego zamówienia ma konkurent Siemensa –Bombardier. To nie pierwsze oznaki kłopotów Siemensa. Producent ma też pewne problemy w realizacji zamówienia dla Eurostar, tu także notowane są opóźnienia, zrezygnował również z udziału w przetargu brytyjskiego Crossrail.