Data zakończenia odbiorów Pendolino na razie nieznana
inforail
23.09.2013 08:57
Data zakończenia odbiorów Pendolino na razie nieznana
W najbliższych dniach z fabryki we włoskim Savigliano ruszy do Polski drugi pociąg Pendolino kupiony przez PKP Intercity. Przewoźnik prowadzi obecnie odbiory techniczne składu. Przedstawiciele PKP Intercity nie ujawniają na razie dokładnej daty zakończenia odbiorów.
’Naszym priorytetem jest otrzymanie produktu zgodnego ze złożonym zamówieniem – chcemy być pewni, że jego standard jest na właściwym poziomie’ – powiedziała rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska.
Przewoźnik sprawdza m.in. działanie pantografu, jakość wyposażenia pociągu, czy działanie elementów związanych z bezpieczeństwem. Niezależnie od tego, kiedy drugi skład przyjedzie do Polski, kolejarze chcą pokazać Pendolino w barwach PKP Intercity na rozpoczynających się w tym tygodniu kolejowych targach Trako w Gdańsku.
Pociąg będzie można obejrzeć w czwartek i piątek. Skład, który będzie można zobaczyć w Gdańsku, to ten sam pociąg, który w połowie sierpnia był pokazywany we Wrocławiu, a następnie testowany na torze doświadczalnym w Żmigrodzie.
Jak poinformowała rzeczniczka przewoźnika, po zakończeniu targów Pendolino przyjedzie do Warszawy, skąd ruszy na kolejne testy. Najpierw z powrotem na torze w Żmigrodzie, a później na normalnych liniach kolejowych. Na torach w okolicach Olsztyna kolejarze będą sprawdzali, jak pociąg zachowuje się na zakrętach, a w pobliżu Nowego Sącza – jak radzi sobie na podjazdach pod górę.
Najprawdopodobniej w listopadzie odbędą się natomiast testy na Centralnej Magistrali Kolejowej między Grodziskiem a Zawierciem, przy okazji których ma zostać pobity rekord prędkości na polskich torach. Obecny rekord to 250,1 km/godz. Tym razem kolejarze chcą rozpędzić skład do prędkości 275 km/godz.
W maju przyszłego roku PKP Intercity ma mieć już osiem składów z dwudziestu kupionych. Producent, czyli koncern Alstom, chciałby do końca lutego 2014 r. przekazać do Urzędu Transportu Kolejowego pełną dokumentację potrzebną do dopuszczenia pociągów do ruchu w Polsce.
Przedstawiciele koncernu liczą, że dzięki temu w maju przyszłego roku pociąg miałby już wszystkie zezwolenia potrzebne, aby jeździć po polskich torach. W regularnym ruchu Pendolino ma zacząć jeździć od grudnia 2014 r., jednak przewoźnik nie wyklucza, że poszczególne składy będą podstawiane dla pasażerów wcześniej.
PKP Intercity kupiło pociągi od Alstomu w maju 2011 r. Koszt 20 pociągów to ok. 400 mln euro. Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje także budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.
Pendolino będzie mogło pokonać trasę z Warszawy do Gdańska w ok. 2 godz. 40 min., trasę do Krakowa w 2 godz. 15 min, do Katowic w 2 godz. 10 min., do Wrocławia w 3 godz. 30 min. Z Gdyni do Krakowa pociągi te przejadą w 5 godz. 20 min, do Katowic w 5 godz. 15 min, a do Gliwic w ok. 6 godz.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024