Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Komplet Szczecińskich Tatr

infotram
27.08.2013 10:30
Zakończyła się dostawa przegubowych tramwajów tatra KT4Dt odkupionych przez Tramwaje Szczecińskie od berlińskiego BVG. Obecnie szczeciński przewoźnik dysponuje już 73 takimi pojazdami, które trafiały do Polski w latach 2006, 2010 i 2012-2013. Od jesieni ubiegłego roku Tramwaje Szczecińskie wzbogaciły się o 41 takich przegubowych pojazdów. Ostatni z używanych tramwajów dotarł do Szczecina 23 sierpnia. Wszystkie docelowo stacjonować będą w zajezdni przy al. Wojska Polskiego. Czeskie tatry z ostatniej dostawy wyprodukowane zostały w latach 1986 –1989, a w latach dziewięćdziesiątych zostały zmodernizowane i przez to unowocześnione. Nowo zakupione tramwaje po przygotowaniu do jazdy m.in. montażu kasowników, systemu informacji pasażerskiej oraz wykonaniu badań technicznych sukcesywnie trafiają na linie. Inwestycja ta pozwala na poprawę komfortu podróżowania komunikacją miejską i zmniejsza koszty napraw taboru. Dzięki temu zakupowi wycofywane są z eksploatacji starsze tramwaje 105 N, pamiętające nierzadko lata 70-te XX wieku. Niedługo tramwaje tego typu niemal całkowicie znikną ze szczecińskich torowisk, pozostaną jedynie pojazdy zmodernizowane, w tym montowane niemal od podstaw w Szczecinie Moderusy Alfa.
Tatra jeszcze w barwach BerlinaTatra już w barwach szczecińskichTatra już w barwach szczecińskich
Przegubowe tatry znakomicie sprawdzają się na szczecińskich torowiskach zarówno jeżdżąc pojedynczo, jak i w składach łączonych po dwie jednostki. Od kilku tygodni mogą się o tym przekonać szczecińscy pasażerowie. W ostatni weekend mierzące ponad 36 metrów składy można było spotkać na linii 1. Oprócz przegubowych tatr Tramwaje Szczecińskie eksploatują także 52 pojedyncze czeskie wagony T6A2D, które kursują w dwuwagonowych składach. W latach 2007 i 2010 zostały także odkupione od BVG.