Hybrydowe manewry w Bawarii

inforail
26.08.2013 15:26
Deutsche Bahn AG wspólnie z Alstom Deutschland AG, landem Bawaria i DAL GmbH rozpoczęły realizację projektu ERI H3 dotyczącego hybrydowych lokomotyw manewrowych. Podpisano umowę dotyczącą finansowania zakupu i budowy 5 lokomotyw typoszeregu H3. Land Bawaria dofinansował projekt kwotą 600 tys. euro.  Celem projektu jest sprawdzenie lokomotyw w codziennej eksploatacji. Przetestowana zostanie przydatność technologii hybrydowej wraz z kosztami eksploatacji. Oceniony zostanie też poziom redukcji zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń.
Projekt ma być znaczącym krokiem w stronę wprowadzenia technologii hybrydowej do produkcji seryjnej. Lokomotywy powstaną w niemieckim zakładzie Alstomu w Stendal.
Praktyczny test lokomotyw będzie trwał 8 lat począwszy od 2015 roku. Będą one eksploatowane w DB Regio Franken w Würzburgu i Norymberdze.  Wprowadzenie lokomotyw do eksploatacji ma wiązać się z oszczędnością energii i być zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju.
Trzyosiowa lokomotywa H3 ma zużywać o 50% mniej paliwa w porównaniu z wcześniejszymi pojazdami. Emisja zanieczyszczeń ma spaść o 70%. Silniki Diesla o mocy 350 kW spełnią normę czystości spalin Etap IIIB. Aż 80% eksploatacji ma przebiegać z wykorzystaniem baterii, co umożliwi bezemisyjną jazdę na krótkich odcinkach, np. w rejonie miast. Maksymalna prędkość pojazdu to 100 km/h.
Deutsche Bahn AG wspólnie z Alstom Deutschland AG, landem Bawaria i DAL GmbH rozpoczęły realizację projektu ERI H3 dotyczącego hybrydowych lokomotyw manewrowych
Lokomotywy zakupił fundusz leasingowy DAL, który udostępni je kolejom niemieckim na 8 lat. Firma jest przekonana co do słuszności tej pionierskiej technologii, co zadecydowało o udzieleniu leasingu operacyjnego.
DB w związku z realizacją projektu oczekuje zmniejszenia zużycia paliwa, obniżki kosztów utrzymania i znacznego spadku emisji zanieczyszczeń.
Projekt H3-Hybrid jest inicjatywą realizowaną w ramach platformy innowacji Eco Rail Innovationen (ERI). Do platformy należy 17 przedsiębiorstw. Celem inicjatywy jest uczynienie systemu kolejowego bezemisyjnym do 2050 roku.