Ruszyła produkcja łódzkich Flirtów

inforail
26.08.2013 14:53
W siedleckiej fabryce firmy Stadler Polska są już gotowe pierwsze z czterdziestu pudeł wagonów pociągów FLIRT dla „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”. Pomalowano je w barwy łódzkiego przewoźnika, rozpoczął się również montaż końcowy pierwszego pociągu obejmujący instalację dachu, wyposażenia zewnętrznego oraz podzespołów elektrycznych. Następnie prowadzone będą prace związane z wyposażeniem wnętrza pojazdu. Równolegle trwa produkcja podzespołów elektrycznych. W firmie ABB w Aleksandrowie Łódzkim odebrano pierwsze gotowe kompaktowe przekształtniki BordLine®, które zostaną zamontowane w nowych składach. Producent pociągów zapewnia, że to najlepsze w swojej klasie, energooszczędne przekształtniki, które pomogą w utrzymaniu niezawodności i niskich kosztów eksploatacji pojazdów. Po zakończeniu montażu końcowego nastąpi sprzęganie pudeł wagonów i zestawienie zespołu trakcyjnego. Wtedy nowy pojazd będzie można uruchomić i rozpocząć jego testowanie, najpierw w zakładzie w Siedlcach, a następnie na torach testowych.
Produkcja pociągów FLIRT dla »Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej«postępuje zgodnie z planem. W naszym zakładzie w Siedlcach trwa już montaż pierwszego FLIRT-a. Pod koniec kwietnia 2014 roku pierwsze sześć pojazdów zostanie dostarczonych do ŁKA. Kolejnych 10 zespołów trakcyjnych trafi do Łodzi pod koniec października 2014 roku, a pozostałe 4 pociągi zostaną przekazane przewoźnikowi w ostatnich dniach lutego 2015 roku”–powiedział Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska i dyrektor handlowy w Grupie Stadler Rail.
Pociągi produkowane dla ŁKA przez firmę Stadler Polska to najnowsza generacja pojazdów z rodziny FLIRT. Producent zapewnia, że składy wyróżniają się niskimi kosztami eksploatacji oraz zużyciem energii. Przez to są także przyjazne dla środowiska. Te dwuczłonowe zespoły elektryczne będą rozwijać maksymalną prędkość 160 km/h i pomieszczą 254 pasażerów. Oferują też wiele udogodnień, m.in. możliwość przewozu większego bagażu i rowerów, obszerną toaletę, klimatyzację oraz monitoring wnętrza. W pojazdach znajdą się też monitory LCD. Ponadto będą to pierwsze w Polsce pociągi seryjnie wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2, który zapewnia większe bezpieczeństwo podróżowania.
Pudlo pociagow FLIRT dla ŁKAPudlo pociagow FLIRT dla ŁKAPudlo pociagow FLIRT dla ŁKA 
Inicjatorem powstania „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”w województwie łódzkim jest marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. „To jeden z kluczowych projektów, nad którymi teraz pracujemy w województwie”–powiedział Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. „Bardzo nam zależy, żeby ŁKA była uzupełnieniem oferty transportowej, która pozwoli mieszkańcom województwa chętniej przesiadać się do publicznych środków komunikacji w drodze do pracy czy na uczelnie. W ten sposób kolej aglomeracyjna przysłuży się do wykorzystania potencjału gospodarczego, kulturalnego i oświatowego województwa i Łodzi, a także integracji regionu”–dodał Witold Stępień.
Koszt produkcji 20 FLIRT-ów dla „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”to 311 071 420 zł . Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską. Pierwsze pojazdy „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”wyjadą na tory województwa łódzkiego 15 czerwca 2014 roku.
„Jesteśmy zadowoleni z tempa, a także jakości wykonania pierwszych elementów pojazdów FLIRT dla »Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej«. W ten sposób firma Stadler Polska potwierdza swoją pozycję wiodącego dostawcy taboru. Nam z kolei daje to podstawę do przekonania, że nasze pociągi będą nową jakością na torach w województwie łódzkim”–zapewnił prezes Spółki „Łódzka Kolej Aglomeracyjna”Andrzej Wasilewski.
Wnetrze pudła pociągów FLIRT dla ŁKAPudlo pociagow FLIRT dla ŁKAPudlo pociagow FLIRT dla ŁKA
W tej chwili Spółka „Łódzka Kolej Aglomeracyjna”prowadzi intensywne prace związane z rozpoczęciem pracy przewozowej. Opracowywany jest rozkład jazdy pociągów, taryfa oraz wewnętrzny regulamin przewozu osób. 21 sierpnia prezes „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”Andrzej Wasilewski podpisał list intencyjny ws. przystąpienia Spółki do projektu „Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego”. Od 1 września będzie on obowiązywał w autobusach i tramwajach MPK Łódź oraz w pociągach Przewozów Regionalnych. 15 czerwca 2014 roku, wraz z uruchomieniem „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”, oferta ta zostanie poszerzona także o pociągi ŁKA. Dla pasażerów to atrakcyjna oferta tańszych połączeń na terenie województwa łódzkiego.