Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Największy kontrakt na modernizację taboru PKP Intercity podpisany

inforail
14.08.2013 15:56
14 sierpnia br. PKP Intercity podpisały umowę z konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”na modernizację 115 wagonów, które będą kursować na trasie Przemyśl-Szczecin. Wartość projektu to 323 490 000 mln zł brutto, z czego połowa będzie pochodzić ze środków Unii Europejskiej. Jest to największy kontrakt na modernizację taboru w historii przewoźnika.
Przedmiotem podpisanej umowy jest realizacja 5 z 7 zadań przetargowych obejmujących modernizację właśnie 115 wagonów. Umowy na modernizację kolejnych wagonów podpisane zostaną po weryfikacji przez Urząd Zamówień Publicznych.
Podpisanie umowy (foto: PESA)Podpisanie umowy (foto: PESA)
Popisana dziś umowa sprawi, że za około miesiąc, pierwsze wagony trafią do bydgoskich warsztatów. Zakres modernizacji znacznie poprawi komfort podróży naszych pasażerów –mówi Janusz Malinowski, Prezes Zarządu PKP Intercity S.A. 
W ramach kontraktu zostaną wyremontowane wagony przedziałowe i bezprzedziałowe 1. i 2. klasy oraz wagony sypialne i kuszetki. Dla trasy Szczecin –Przemyśl zmodernizowane zostaną również wagony barowe. Zakres prac obejmie instalację nowych systemów i podzespołów, montaż foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, WC z zamkniętym obiegiem oraz urządzeń wzmacniających sygnał telefonii komórkowej. W zmodernizowanym taborze pojawią się udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz wieszaki na rowery.
„- Ten kontrakt to dla PESA wyzwanie i kolejna szansa na potwierdzenie wysokiej jakości usług. Zaufał nam największy polski przewoźnik i zapewniam, że w zmodernizowanych wagonach zastosujemy najlepsze rozwiązania wypracowane przez naszych konstruktorów i inżynierów. Jako prezes polskiego producenta taboru powiem tak –to także radość i poczucie dumy, bo stajemy się częścią wielkiego projektu modernizacji, którego efektem będą komfort i bezpieczeństwo pasażerów oraz nowy wizerunek polskich kolei…”–powiedział po podpisaniu umowy Tomasz Zaboklicki, Prezes Pesa Bydgoszcz SA .
Wagon barowy po modernizacji (foto: PKP IC)Wagon barowy po modernizacji (foto: PKP IC)Wagon barowy po modernizacji (foto: PKP IC)
W ramach prac modernizacyjnych wagony przystosowane zostaną do prędkości 160 km/h, co pozwoli PKP Intercity w pełni wykorzystywać możliwości eksploatacyjne obecnie remontowanych linii kolejowych E-30 (fragment Wrocław – Katowice – Kraków) i E-59 (fragment Wrocław – Poznań – Szczecin), tym samym skracając czas przejazdu na całej trasie z Przemyśla do Szczecina o prawie cztery godziny.
Chcemy, aby każdy planując podróż na trasie Przemyśl –Szczecin wybierał nas, ponieważ PKP Intercity to komfortowe wagony i dobra oferta. Jesteśmy pewni, że dodatkowym argumentem dla naszych klientów będzie skrócony czas jazdy po zakończeniu remontów na tej linii –mówi Marcin Celejewski, Członek Zarządu PKP Intercity ds. Handlowych.
Podpisana dziś umowa stanowi drugi etap projektu odnowy taboru PKP Intercity dla trasy Przemyśl –Szczecin. Zmodernizowane wagony uzupełnią pulę tych, które już w te wakacje trafiły do codziennych pociągów kursujących na tej linii, m.in. TLK Morcinek, TLK Wyspiański, TLK Dolnoślązak, TLK Podkarpacie.
Wagon bezprzedziałowy klasy 2 po modernizacji (foto: PKP IC)
PKP Intercity  realizuje projekty taborowe na kwotę ponad 4 mld zł.  Dziś podpisujemy największy kontrakt na modernizację taboru w historii spółki.  Podejmowane przez nas działania sprawią, że już w 2015 roku, 70% pociągów jeżdżących w barwach PKP Intercity, będzie nowych lub zmodernizowanych–dodaje Janusz Malinowski.
Jak wspominane zostało na wstępie konsorcjum za realizację zlecenia otrzyma 323 490 000 mln zł brutto. Część środków potrzebnych na realizację inwestycji, spółka pozyska z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Wykonawca zamówienia od momentu wejścia w życie umowy będzie miał 24 miesiące na realizację projektu.