Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

LEO Express komentuje pojawienie się polskiego Pendolino

inforail
12.08.2013 15:33
Tylko znaczna poprawa jakości usług kolejowych przekona Polaków do jazdy pociągiem. Start Pendolino oraz wejście prywatnych przewoźników na polskie tory to dwa znaczące impulsy, które mogą na nowo przekonać pasażerów do jazdy pociągami. 'W polskim transporcie kolejowym potrzebny jest wyraźny przełom. Pożegnanie z koleją przeszłości i wejście w nowym standard usług. Tylko nowy styl podejścia do klienta i nowe oblicze kolei przywróci zaufanie pasażerów. Jesteśmy przekonani, że takim przełomem będzie start nowych pociągów Pendolino oraz wejście prywatnych przewoźników dalekobieżnych na polskie tory’ –mówi LeošNovotný, właściciel i prezes Leo Express, spółki która przygotowuje się do wejścia na rynek kolejowy w Polsce i dodaje:
Cieszymy się z wprowadzenia Pendolino. Inwestycja ta jest impulsem dla poprawy jakości usług kolejowych w Polsce. Pendolino, oraz pojawienie się nowych prywatnych przewoźników na polskich torach, daje szansę na zmianę postrzegania transportu kolejowego w Polsce. Jest to cel wszystkich tych, którym zależy na sukcesie i rozwoju transportu kolejowego w Polsce’.
Transport kolejowy w Polsce zmaga się z rosnącym długoterminowym spadkiem liczby pasażerów. Dzieje się tak, mimo że już dzisiaj nie brakuje tras, na których kolej w porównaniu z transportem drogowym jest dużo bardziej konkurencyjna pod względem szybkości. Spółki kolejowe tracą klientów pomimo ogromnych środków przeznaczanych na modernizację infrastruktury kolejowej i taboru.
Pendolino i prywatni przewoźnicy –szansa na kompleksowe zmiany i nowy początek.
Polską kolej czekają w najbliższych miesiącach dwie poważne zmiany –wprowadzenie pociągów Pendolino PKP Intercity i wejście prywatnych przewoźników na rynek  dalekobieżnego transportu kolejowego. W obu przypadkach przyczyni się to do wyraźnej poprawy jakości usługi na kolei oraz zmiany jej wizerunku. Wspólnym celem wszystkich zainteresowanych stron –zwłaszcza Ministerstwa Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej, PKP PLK oraz przewoźników –jest pełne wykorzystanie potencjału tych zmian do kompleksowej zmiany oferty przewozów kolejowych w następujących obszarach:
Gwarancja standardu usług
Gwarancja utrzymania wysokiego standardu jakości usług na kolei. Jeżeli klient zdecyduję się na podróż koleją i kupi bilet na wybraną przez siebie kategorie pociągów, bez względu na to czy pojedzie w poniedziałek, czy w środę, musi dostać zawsze jednakowy standard usług. Oznacza to również, że wyposażenie i stan pociągów tej samej kategorii nie powinny się różnić. Klient ma mieć pewność, że kupując bilet zawsze może liczyć na taką samą jakość –najwyższą.
Atrakcyjna oferta cenowa
Nowe atrakcyjne oferty cenowe, które zaproponują nowi przewoźnicy i które pomogą w pozyskiwaniu nowych klientów dla kolei.
Wprowadzenie całkowicie nowych ofert związanych z podróżą pociągiem –np. tanie pakiety rekreacyjne łączące podróż koleją z dodatkowymi usługami – takimi jak wizyta w SPA, aqaparkach i innymi atrakcjami.
Nowe darmowe usługi
Internet za darmo, dzięki któremu będzie można oglądać filmy i słuchać muzyki bezpłatnie. W standardzie dla każdego pasażera, bezpłatnie powinny znaleźć się: codzienna prasa, poczęstunek oraz rezerwacja miejsca. Tak może wyglądać podróż nowoczesnym pociągiem. Dzięki tym usługom klienci chętniej wybiorą pociąg zamiast samochodu. Usługi te sprawią, że podróż będzie przyjemniejsza i bardziej efektywna.
Atrakcyjny rozkład jazdy, nowe przystanki
Rozkład jazdy, który przede wszystkim uwzględnia potrzeby klientów –a dopiero w dalszej kolejności preferencje przewoźników. Regularne połączenia wiązane, lepsze dopasowanie przystanków –pociąg zatrzyma się wszędzie tam, gdzie są klienci. Ograniczenie bezsensownych przestojów i wydłużania czasu przejazdu, itd.
Pozyskiwanie klientów spoza kolei
Sprzedaż biletów również poza budynkami dworców. Pozyskiwanie nowych klientów tam, gdzie robią swoje codzienne zakupy i spędzają wolny czas –np. w supermarketach, czy galeriach handlowych.
Zmiana komunikacji i zmiana wizerunku
Pozbycie się stylu urzędowego w komunikacji z klientem. Więcej uśmiechu, chęci i życzliwość. Obsługa na kolej musi być atrakcyjna i przyjazna, tak jak obsługa na pokładzie samolotu, w sklepie czy w banku. Podróż pociągiem powinna kojarzyć się pozytywnie..
Czystość, troska, uprzejmość
Klient musi mieć pewność, że w pociągu będzie czysto i schludnie, a personel będzie pomocny i gotowy zapewnić jak najwyższy poziom obsługi. W przypadku zdarzeń losowych lub opóźnienia, klient musi mieć zagwarantowane prawo do odszkodowania i całkowitego zwrotu kosztów biletu.
Wszędzie tam, gdzie na kolei pojawiły się nowe usługi oraz nowi przewoźnicy, w powyższych obszarach nastąpiły fundamentalne zmiany, które przeciągnęły nowych klientów z dróg na tory. Na przykładzie Republiki Czeskiej, gdzie LEO Express w 2012 roku rozpoczął swoją działalność, ilość pasażerów wzrosła o 4,83 milionów. Rok 2012 był pierwszym, kiedy na rynku zaczęli na szerszą skalę funkcjonować prywatni przewoźnicy kolejowi. Ilość pasażerokilometrów podniosła się o 541 milionów, co oznacza wzrost o 8,1 % – największy na przestrzeni ostatnich 18 lat. Analogiczne przykłady można przytoczyć w przypadku Słowacji, Austrii i Niemiec.
LEO Express ma zamiar znacząco przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności kolei z myślą o polskich klientach. Spółka intensywnie przygotowuje się do możliwie szybkiego wjechania na polskie tory i zamierza odegrać ważną rolę w procesie przyciągania milionów nowych pasażerów. Jednocześnie LEO Express pozytywnie ocenia dalsze zmiany w jakości usług na kolei –w tym dzisiaj zaprezentowany skład Pendolino PKP Intercity.
Pendolino PKP IC (foto: K. Wach)
LEO Express obecnie wykonuje już przewozy na trasie Karwina –Ostrawa –Ołomuniec –Praga w Czechach. Każdego dnia na podanej trasie kursuje aż 16 połączeń, które cieszą się dużą popularnością wśród pasażerów i wysokim procentem obłożenia (80 %). Bardzo dobre wyniki firma odnotowuje pod względem punktualności –bez spóźnień przyjeżdża ponad 90% pociągów. Połączenia są obsługiwane przez najnowocześniejsze jednostki elektryczne Flirt wyprodukowane w Polsce i oferują klientom najwyższy standard podróży porównywalny z transportem lotniczym. Pasażerowie mają bezpłatny dostęp do bezprzewodowego Internetu i dzięki unikalnemu pokładowemu systemu rozrywki mogą bezpłatnie oglądać filmy, słuchać muzyki, grać w interaktywne gry z współpasażerami. Dla najbardziej wymagających firma oferuje klasy Business oraz Premium z wygodnymi skórzanymi fotelami i bezpłatnym poczęstunkiem.