Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP SA: Nowa strategia z czterema filarami

inforail
31.07.2013 09:29

Prezes PKP Jakub Karnowski liczy, że dzięki inwestycjom w tory i tabor zatrzyma ucieczkę pasażerów od kolei, spłaci 4 mld zł długu kolejowej grupy i doprowadzi do tego, że w 2015 r. wypracuje ona 1 mld zł zysku, pisze 'Puls Biznesu’, który poznał założenia nowej strategii PKP.
Według gazety strategia ta opiera się na czterech filarach. Pierwszy z nich to sprawy systemowe i zmiany regulacyjne. Zakłada się zwiększenie o 600 mln zł przychodów z przewozów pasażerskich, m.in. z powodu inwestycji w tabor. Liczba pasażerów powinna się zwiększyć z 32 do 37 mln osób. Nastąpi skrócenie czasu przejazdu po liniach kolejowych i zmniejszenie opóźnień.
Filar drugi, to finanse. Tu w grę wchodzi zmodernizowanie 2,2 tys. skrzyżowań, zakup 700 rozjazdów, lepsza ochrona dworców, wydłużenie okresu użyteczności torów o 35-40 lat. Zakłada się obniżenie kosztów utrzymania infrastruktury. Klienci – filar trzeci – powinni być usatysfakcjonowani wzrostem liczby nowych i używanych wagonów o ponad 1000 sztuk (60 proc.). Kolej liczy na wzrost poziomu zadowolenia pasażerów do 75 punktów na 100 możliwych do osiągnięcia. Wreszcie filar ostatni – zarządzanie grupą PKP. Tu planuje się zmniejszenie historycznego długu (4 mld zł) nawet o połowę i obniżenie do 2015 r. kosztów o 1 mld zł, podaje 'PB’.