Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Mazowieckie zamawiają `piętrusy` – szczegóły zamówienia

inforail
22.07.2013 19:11

Koleje Mazowieckie informują o ogłoszeniu przetargu na zakup 20 sztuk nowych piętrowych wagonów oraz 2 sztuk nowych wagonów sterowniczych i 2 sztuk nowych lokomotyw do składów pociągów w systemie push-pull (zmiennokierunkowych).Dodatkowo w skład zamówienia wchodzi:
– świadczenie usług serwisowych dla dostarczonych pojazdów kolejowych przez okres 4 lat, licząc od daty przekazania każdego pojazdu-
– dostawa pakietu pozderzeniowego (naprawczego)
– przeszkolenie pracowników Zamawiającego
Zamawiający wymaga, aby współczynnik gotowości technicznej (utrzymanie) całej floty pojazdów nie był niższy od 0,95Wu ≥0,95,2) Zamawiający wymaga, aby Współczynnik niezawodności całej floty pojazdów nie był niższy od 0,97Wn ≥0,97. Oferenci muszą wykazać się doświadczeniem, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert
a) zrealizowali zamówienie obejmujące dostawę co najmniej dwóch nowych lokomotyw elektrycznych jedno lub dwukabinowych przystosowanych technicznie do prowadzenia pociągów typu push-pull z prędkością eksploatacyjną co najmniej 160 km/h, za kwotę nie mniejszą niż 3 000 000 EUR netto każda,
b) zrealizowali zamówienie obejmujące dostawę co najmniej dwóch nowych wagonów piętrowych sterowniczych przystosowanych technicznie do prowadzenia pociągów typu push-pull z prędkością eksploatacyjną co najmniej 160 km/h, za kwotę nie mniejszą niż 2 000 000 EUR netto każdy,
c) zrealizowali zamówienie/a obejmujące dostawę/dostawy co najmniej dziesięciu nowych wagonów piętrowych środkowych używanych w składach push-pull przystosowanych technicznie do jazdy z prędkością eksploatacyjną co najmniej 160km/h, za kwotę nie mniejszą niż 1 500 000 EUR netto każdy,
d) świadczyli usługi serwisowe pociągów typu push-pull złożonych z lokomotyw elektrycznych, wagonów środkowych i sterowniczych przez okres co najmniej 12 miesięcy.
Zwycięzcę przetargu poznany najwcześniej 29 sierpnia br., kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Ich ocena będzie dokonywana na podstawie czterech kryteriów: ceny (70 proc. wagi), terminu dostawy ostatniego pojazdu kolejowego (15 proc. wagi), współczynnika niezawodności (10 proc. wagi), współczynnika gotowości technicznej (5 proc. wagi). Dostawa pierwszego pojazdu kolejowego nastąpi nie wcześniej niż 1 września 2014 r., natomiast dostawa ostatniego nie później niż 29 maja 2015 r. Zamówienie jest finansowane ze środków ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 oraz ze środków własnych Społki 'Koleje Mazowieckie-KM’. Dalsze informacje TUTAJ

1_i_front_760

Przypomnijmy, że w lipcu 2007 roku KM podpisały umowa na dostawę 37 wagonów piętrowych nowej generacji BOMBARDIER TWINDEXX wraz z 4-letnią gwarancją oraz 3-letnim serwisem utrzymaniowym. Od września 2008 roku Koleje Mazowieckie eksploatują wagony piętrowe na najbardziej obciążonych liniach kolejowych. Ponadto w wakacje pociąg „Słoneczny”, kursujący na linii Warszawa –Gdynia –Warszawa, złożony jest właśnie z wagonów piętrowych. Od sierpnia 2011 r., dzięki nowym lokomotywom elektrycznym TRAXX P160 DC, Koleje Mazowieckie, jako pierwszy operator kolejowy w Polsce, uruchamiały pociągi w systemie „push-pull. Wówczas –podczaskonferencji prasowej – Czesław Sulima, członek zarządu KM przedstawił plany zakupowe spółki na najbliższe lata. –„Okazuje się, że nasze pociągi łączące największe miasta Mazowsza z Warszawą cieszą się dużym zainteresowaniem więc do 2015 roku chcemy wzmocnić flotę już kursujących pociągów typu „push-pull”o 22 wagony środkowe”- mówił. I teraz nadszedł czas na realizację tych planów.2_7603_7604_760