Wakacyjne pociągi na Hel jednak pojadą!
inforail
20.06.2013 13:47
Wakacyjne pociągi na Hel jednak pojadą!
W piątek na trasę do Helu wyruszą pierwsze pociągi po przerwie związanej z rewitalizacją linii –poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe. Aby zapewnić pasażerom dojazd na piaszczyste plaże, inwestycji został nadany priorytet realizacji tej inwestycji. Mimo to były poważne obawy, że dotrzymanie terminu uruchomienia przewozów do Helu na okres wakacji zakończy się sukcesem. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy największym problemem był remont torów, po których mogłyby manewrować lokomotywy, a także mijanki. Remont linii ma opóźnienia. Jak się dowiedzieliśmy przez dwa zimowe miesiące prace nie były prowadzone zgodnie z harmonogramem, ponieważ wykonawca nie mógł porozumieć się z inwestorem w sprawach finansowych. PKP PLK opóźnienia tłumaczą jednak nieco inaczej. W komunikacie czytamy, że sporym utrudnieniem w realizacji prac rewitalizacyjnych okazała się wyjątkowo niesprzyjająca pogoda wczesną wiosną, kiedy to zaplanowano najważniejsze prace, których efekt miał umożliwić wjazd pociągów na linię z końcem czerwca. Inwestycja została objęta jednak specjalnym monitoringiem –transportom materiałów budowlanych przyznano priorytet, a wykonawca zapewnił większą liczbę sprzętu oraz pracowników biorących udział w pracach rewitalizacyjnych. PKP PLK na bieżąco monitorowały postęp prac, opracowano plan działań usprawniających efektywność, a harmonogram był na bieżąco weryfikowany.
Linia kolejowa Reda –Hel cieszy się największą popularnością w czasie wakacji, gdy oprócz pociągów regionalnych uruchamiane są sezonowe połączenia wakacyjne. Choć realizacja inwestycji potrwa według planu do stycznia 2014 roku, zaplanowano ją w taki sposób, by nie utrudniać kolejowego ruchu turystycznego. Przejezdność linii kolejowej na Hel z dotychczasową prędkością eksploatacyjną na poziomie 80 km/h będzie zapewniona od północy 20 czerwca do 2 września. Pierwszy pociąg regionalny z Gdyni na Hel odjedzie w piątek 21 czerwca o 5:56, a pierwszy dalekobieżny pociąg sezonowy, z Lublina dojedzie do końcowej stacji 29 czerwca o 6:56.
Głównym celem inwestycji jest skrócenie podróży pociągiem na Hel o około pół godziny. Zaplanowane prace obejmują wymianę nawierzchni kolejowej na długości ponad 10 km, wymianę podkładów na długości ponad 23 km i naprawę bieżącą nawierzchni torowej na długości ponad 24 km. Niezelektryfikowana i jednotorowa linia kolejowa z Redy do Hel liczy ponad 61km. Jest jedną z najpiękniejszych w Polsce. W wielu miejscach z okna pociągu widać Bałtyk. Skrócenie czasu przejazdu do stacji końcowej będzie możliwe dzięki prowadzonej przebudowie przejazdów kolejowych, na których dotąd ze względów bezpieczeństwa pociągi musiały zwalniać do 20 km/h. Po rewitalizacji ulegnie to zmianie. W 23 miejscach zostaną zainstalowane aktywne urządzenia zabezpieczające –w tym między innymi, samoczynna sygnalizacja przejazdowa, telewizja przemysłowa, rogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa.
Całkowity koszt projektu to 117 mln zł brutto. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej –Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024