Trwa dobra passa Newagu – wygrana w Zachodniopomorskim
inforail
20.06.2013 12:47
Trwa dobra passa Newagu – wygrana w Zachodniopomorskim
Województwo Zachodniopomorskie wybrało dostawcę dziewięciu czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dobrą passę podtrzymał Newag, który ostatnimi czasy zgarnia większość zamówień na dostawę pasażerskich pojazdów kolejowych w Polsce. Producent z Nowego Sącz pokonał PESĘ. Zamówienie zawiera opcję dokupienia dodatkowo do 8 ezt-ów z możliwością złożenia zamówienia uzupełniającego. Jak wspomnieliśmy w przetargu startowało dwóch oferentów. Poniżej przedstawiamy zestawienie złożonych ofert:
LP
|
Oferent
|
Cena (brutto)
|
Liczba punktów w kryterium cena
|
Termin dostawy 3 pierwszych ezt (w dniach)
|
Uzyskana liczba punktów w kryterium termin dostawy
|
Łączna liczba uzyskanych punktów
|
1.
|
PESA
|
218.964.600,00
|
52,78
|
1 –36
2 –65
3 –125
|
23,89
|
76,67
|
2.
|
Newag
|
192.618.000,00
|
60,00
|
1 –30
2 –30
3 –30
|
40,00
|
100,00
|
Oferta złożona przez Newag była korzystniejsza w obydwu kryteriach, tj. tańsza (cena) oraz zawierała propozycję wcześniejszej dostawy. Wszystkie trzy pierwsze ezt-y producent z Nowego Sącz chce dostarczy w ciągu 30 dni. Dało to Newagowi łączną sumę punktów w wysokości 100. Umowa zostanie podpisana nie wcześniej niż po upływie 10 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Przedmiotowe 9 składów ma zostać przekazanych do obsługi tras w województwach zachodniopomorskim i lubuskim. Z Zachodniej Grupy Zakupowej wycofały się natomiast dolnośląskie i łódzkie. Z dziewięciu zakupionych ezt-ów siedem wzmocni zachodniopomorski tabor kolejowy, a dwa –lubuski. Cztery z nich będą kursowały w relacji Świnoujście –Szczecin Główny – Poznań, a na trasę Szczecin Główny –Słupsk zostaną skierowane dwa nowe pojazdy. Jeden pozostanie w rezerwie technicznej. Natomiast tabor zakupiony przez województwo lubuskie będzie obsługiwał połączenie Poznań – Zielona Góra –Nowa Sól. Nowe ezty mają m.in. być przystosowane do poruszania się z maksymalną. prędkością eksploatacyjną do 160 km/godz. Ponadto muszą gwarantować co najmniej 190 stałych miejsc siedzących (maksymalna pojemność pojazdu co najmniej 360 osób), być wyposażone w układ klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji przestrzeni pasażerskiej, zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi, a także muszą być przyjazne dla osób o niepełnej sprawności ruchowej, m.in. poprzez wydzielenie co najmniej dwóch miejsc wyposażonych w zaczepy do mocowania wózka inwalidzkiego z pasażerem, rampy przy drzwiach wejściowych, itp.Każdy pojazd ma być objęty dostępem do bezprzewodowego internetu (WIFI), wyposażony w gniazdka elektryczne (oznaczone piktogramem) zasilane prądem o napięciu 230 V i natężeniu umożliwiającym ładowanie baterii telefonów komórkowych, a także zasilanie komputerów osobistych w ilości jeden punkt na dwa stałe miejsca siedzące.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024