TransInfo Archiwum|Inforail|Infrastruktura|Radom: Powstanie zaplecze techniczne dla pociągów Kolei Mazowieckich?
Radom: Powstanie zaplecze techniczne dla pociągów Kolei Mazowieckich?
inforail
17.06.2013 09:58
Radom: Powstanie zaplecze techniczne dla pociągów Kolei Mazowieckich?
Koleje Mazowieckie chcą, żeby w Radomiu powstała serwisownia dla szynobusów, EZT i push-pulli. Projekt ma być zgłoszony do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego – informuje gazeta.pl.
Zgodnie z projektem hala o wymiarach 90 na 24 metry wraz z myjnią powstałaby między stacją kolejową Radom a ul. Domagalskiego, na terenie należącym kiedyś do Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego. Dawniej była tam lokalizowana bocznica stacyjna. Pod serwisownię zagospodarowano by około 1,4 hektara. Obecnie właścicielami tego terenu są PKP, gmina oraz ZNTK-Radom.
– W budynku wykonywano by drobne naprawy serwisowe szynobusów oraz trzy- albo czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, a także piętrowych push-pulli – mówi Donata Nowakowska, rzeczniczka spółki Koleje Mazowieckie. Obok stanęłaby myjnia dla taboru kolejowego.
Zostały opracowane już wstępny projekt zagospodarowania wskazanego terenu i program funkcjonalny punktu utrzymania taboru. Koleje Mazowieckie chciały, by serwisownia stanęła od końca 2015 r., ale to, czy uda się do tego czasu projekt zrealizować, zależy od funduszy. A tych potrzeba sporo. Szacowany koszt pozyskania terenów i wybudowania punktu utrzymania taboru to 36 mln zł. To tego dochodzi 110 mln zł na zakup dwuczłonowych elektrycznych szynobusów – budowa serwisowni wiąże się ściśle z ich zakupem.
Szczegóły.
Zgodnie z projektem hala o wymiarach 90 na 24 metry wraz z myjnią powstałaby między stacją kolejową Radom a ul. Domagalskiego, na terenie należącym kiedyś do Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego. Dawniej była tam lokalizowana bocznica stacyjna. Pod serwisownię zagospodarowano by około 1,4 hektara. Obecnie właścicielami tego terenu są PKP, gmina oraz ZNTK-Radom.
– W budynku wykonywano by drobne naprawy serwisowe szynobusów oraz trzy- albo czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, a także piętrowych push-pulli – mówi Donata Nowakowska, rzeczniczka spółki Koleje Mazowieckie. Obok stanęłaby myjnia dla taboru kolejowego.
Zostały opracowane już wstępny projekt zagospodarowania wskazanego terenu i program funkcjonalny punktu utrzymania taboru. Koleje Mazowieckie chciały, by serwisownia stanęła od końca 2015 r., ale to, czy uda się do tego czasu projekt zrealizować, zależy od funduszy. A tych potrzeba sporo. Szacowany koszt pozyskania terenów i wybudowania punktu utrzymania taboru to 36 mln zł. To tego dochodzi 110 mln zł na zakup dwuczłonowych elektrycznych szynobusów – budowa serwisowni wiąże się ściśle z ich zakupem.
Szczegóły.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024