Powstaną Koleje Kujawsko-Pomorskie?
inforail
20.05.2013 13:09
Powstaną Koleje Kujawsko-Pomorskie?
Przewozy Regionalne nie wykluczają likwidacji Kujawsko-Pomorskiego Zakładu. Wszystko przez przegraną w przetargu na obsługę linii w województwie, którą ma przejąć Arriva. Sytuację chce wykorzystać Urząd Marszałkowski, który zaczyna snuć plany powołania własnej spółki kolejowej. „Rozpoczynamy rozmowy, spotkania związane z zamiarem powołania na bazie Kujawsko-Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych przewoźnika samorządowego. Jest jednak zbyt wcześnie, aby przedstawić konkrety”–mówi nam Beata Krzemińska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego. Plany powołania Kolei Kujawsko-Pomorskich (nazywamy je tak roboczo) przedstawił również na spotkaniu ze związkowcami z Przewozów Regionalnych Marszałek Piotr Calbecki. Ci obawiają się, że kolejarze dotychczasowego przewoźnika pozostaną bez pracy. Arrivie zarzucają też, że nie będzie w stanie zapewnić przewozów na odpowiednim poziomie. Powątpiewają również w możliwości pozyskania przez nowego przewoźnika taboru, którym połączenia od grudnia miałyby być realizowane.
Groźba likwidacji Kujawsko-Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych jest realna, pracę może stracić nawet kilkaset osób. To właśnie z myślą o nich marszałek podjął pierwsze kroki, zmierzające do powołania własnej spółki przewozowej, wzorem innych województw –mazowieckiego, dolnośląskiego, wielkopolskiego czy, choć to może nie jest najlepszy wzór –śląskiego. Koleje Kujawsko-Pomorskie mogłyby bez przetargu rozpocząć obsługę połączeń BiT City. Na razie marszałek zapowiada pomoc Przewozom Regionalnym. Przewoźnik ma zająć się obsługą połączeń do Inowrocławia i między Bydgoszczą a Toruniem. Oba pakiety Przewozy Regionalne dostaną w trybie zlecenia bezprzetargowego. A do powstania Kolei Kujawsko-Pomorskich droga jeszcze daleka. Województwo chce przejąć Zakład, a do tego potrzebna jest zgoda Zarządu Przewozów Regionalnych, a także innych marszałków, którzy są współwłaścicielami przewoźnika –tłumaczy Piotr Calbecki. Z deklaracji marszałka zadowoleni są również związkowcy. Mimo, że są to na razie jedynie zapewniania napawają one pracowników Przewozów Regionalnych choćby nutką optymizmu. Dodajmy, że nawet powstanie Kolei Kujawsko-Pomorskich nie uratuje wszystkich pracowników Przewozów Regionalnych. Dla części z nich grudzień 2013 roku może oznaczać definitywne pożegnanie się z pracą na kolei.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024