TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Pierwsze modernizowane w PESIE wagony dla PKP Intercity gotowe
Pierwsze modernizowane w PESIE wagony dla PKP Intercity gotowe
inforail
10.05.2013 12:18
Pierwsze modernizowane w PESIE wagony dla PKP Intercity gotowe
10 maja br. PKP Intercity oficjalnie odebrały pierwsze wagony zmodernizowane w bydgoskiej PESIE. Łącznie do lipca br. do przewoźnika wróci ich 68. Będą dostosowane do prędkości 160km/h i wyjadą na trasę Przemyśl –Szczecin, skracając podróżnym czas przejazdu o prawie 4 godziny. Koszt modernizacji wyniósł prawie 100 mln zł. W lipcu zeszłego roku PKP Intercity podpisało z trzema wykonawcami umowy na modernizację 68 wagonów. Z całej puli modernizowanych wagonów w bydgoskich zakładach PESA wyremontowanych zostanie 38. Pozostałe wagony modernizują H. Cegielski –Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o. o. (20 wagonów) i NEWAG S.A. (10 wagonów).
Bydgoska fabryka oddała już 3 bezprzedziałowe wagony drugiej klasy z miejscami na rowery. Pozostałe będą sukcesywnie oddawane do wakacji. PKP Intercity modernizuje wagony pasażerskie przeznaczone do obsługi połączenia kolejowego na trasie Przemyśl –Rzeszów –Kraków –Katowice –Opole – Wrocław –Poznań –Szczecin. Kluczowym elementem modernizacji jest dostosowanie taboru do prędkości 160km/h, dzięki czemu czas przejazdu, po remoncie tras, dla pociągów kursujących w relacji Przemyśl –Szczecin skróci się o 222 minuty. Wśród 38 wagonów modernizowanych przez PESĘ jest 18 przedziałowych wagonów pierwszej klasy, 10 wagonów bezprzedziałowych z miejscami na rowery oraz 10 bezprzedziałowych dostosowanych do obsługi gastronomicznej. W ramach napraw pojawią się udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, dodatkowe stojaki dla rowerów, a także wagony przystosowane do świadczenia usług gastronomicznych. Wszystkie wagony zostaną wyposażone w klimatyzację, WC z zamkniętym obiegiem oraz urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej. PESA otrzyma za realizację zamówienia 99 627 663,00 zł brutto.
Wagony, które odebraliśmy posiadają wiele udogodnień m. in. w elektryczne tablice informacyjne w każdym przedziale, automatyczne drzwi wejściowe, gniazdka elektryczne, czy klimatyzację. Wszystko z myślą o naszych pasażerach i podnoszeniu komfortu podróży. Odnowa taboru jest bardzo ważnym elementem strategii Spółki. Mam nadzieję, że pasażerowie już niedługo odczują dużą różnicę w komfortu podróżowania na trasie Przemyśl – Szczecin –powiedział Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity S.A.
Przekazane dzisiaj wagony przypominają, że PESA Bydgoszcz to nie tylko producent nowoczesnych pojazdów szynowych, ale także firma od zawsze modernizująca tabor. To byłą i jest ważna część działalności Pesa i cieszy nas, że z naszych usług korzysta nasz narodowy przewoźnik pasażerski – PKP Intercity – podkreślił Tomasz Zaboklicki, prezes Pesa Bydgoszcz SA.
Mieszkańcy Bydgoszczy skorzystają także z innych inwestycji PKP Intercity. W połowie przyszłego roku na trasę Wrocław–Poznań –Bydgoszcz –Gdynia wjedzie 25 nowych wagonów.
Modernizacja 68 wagonów jest realizowana w ramach programu „Odnowa taboru PKP Intercity S.A. dla relacji Przemyśl –Szczecin”. Unia Europejska współfinansuje przedsięwzięcie Przewoźnika w ramach Funduszu Spójności z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Całkowity koszt przedsięwzięcia –modernizacji 68 wagonów – to 179 196 363 zł, z czego ze środków unijnych PKP Intercity otrzyma 60 352 675,81 zł. Drugim etapem programu, również realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Unii Europejskiej „Infrastruktura i Środowisko 2007 -2013”, jest przetarg wart 390 mln złotych na modernizację 150 wagonów mających kursować na trasie Przemyśl –Szczecin. Aktualnie złożone oferty poddawane są analizie formalnej. Jest to największa inwestycja modernizacyjna w historii PKP Intercity. Oferty na modernizację złożyły konsorcjum Pesa Bydgoszcz i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego 'Mińsk Mazowiecki’, Janoza CZ (Czechy), H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, Pars Nowa (Czechy), konsorcjum firm Tabor Szynowy Opole i Metchem A. Świerczek oraz Newag.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024