Polaczek: Kontraktacja projektów kolejowych nie przekracza 60%
Przypominam, że po ponad pięciu latach stan jest taki, że kontraktacja projektów kolejowych nie przekracza 60%, a absorpcja środków 8 do 10% – mówi poseł Jerzy Polaczek (PiS). Kłaniają się takie tematy jak modernizacja linii Gdynia-Warszawa. Jeśli mówimy o prędkości 160 km/godz. i chcemy na tę linię wprowadzać nowy produkt dla klientów, przecież ofertowo droższy, jakim jest Pendolino, to jest pytanie o atrakcyjność tego połączenia realizowanego przez nowy tabor. Jak wygląda spełnienie wszystkich wymogów Unii Europejskiej w zakresie interoperacyjności, czyli kompatybilności wszystkich rozwiązań technicznych? Przecież chcemy uzyskać również efekt w takiej postaci, w której nie mówimy tylko i wyłącznie o przywracaniu prędkości początkowej, tylko o jakimś efekcie dodanym. A więc mówimy o zwiększeniu przepustowości linii kolejowej i prędkości jazdy na tej linii powyżej 200 km/godz.