Jest przetarg Zachodniej Grupy Zakupowej
inforail
11.04.2013 09:07
Jest przetarg Zachodniej Grupy Zakupowej
Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego ogłosił przetarg na dostawę 9 elektrycznych zespołów trakcyjnych w ramach Zachodniej Grupy Zakupowej. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 180 mln zł netto. Dodajmy, okrojonej grupy, z której wycofały się województw dolnośląskiego i łódzkiego. Oprócz zachodniopomorskiego pozostało w niej w zasadzie już tylko lubuskie. Z grupy zrobiła się grupka…Przypomnijmy, że prace nad procedurą przetargową rozpoczęły się w 2011 roku, z chwilą gdy w wyniku aktualizacji na Listę projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wprowadzony został na poz. 7.1 – 48 projekt taborowy „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez województwa: lubuskie, łódzkie, wielkopolskie i zachodniopomorskie”. Województwa uczestniczące w projekcie umownie nazwano „zachodnia grupą zakupową”. Ostatecznie, jak wspomnieliśmy wcześniej, w zakup ezt-ów zaangażowały się dwa województwa: lubuskie i zachodniopomorskie, które przejęło na siebie rolę lidera projektu.
Pierwsze dwa elektryczne zespoły trakcyjne beneficjenci projektu planują odebrać jeszcze w 2013 roku, kolejne 4 –w 2014, a trzy ostatnie przyjadą w 2015 r. Z dziewięciu zakupionych ezt-ów siedem wzmocni zachodniopomorski tabor kolejowy, a dwa –lubuski. Cztery z nich będą kursowały w relacji Świnoujście –Szczecin Główny – Poznań, a na trasę Szczecin Główny –Słupsk zostaną skierowane dwa nowe pojazdy. Jeden pozostanie w rezerwie technicznej. Natomiast tabor zakupiony przez województwo lubuskie będzie obsługiwał połączenie Poznań – Zielona Góra –Nowa Sól.Koszt zakupu 9 elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi międzywojewódzkich połączeń kolejowych w ramach POIiŚ oszacowano na kwotę 180 mln zł netto, z czego 90 mln zł wyniesie dofinansowanie ze środków unijnych. Wkład własny województwa zachodniopomorskiego wyniesie 70 mln zł, lubuskie zarezerwowało natomiast 20 mln zł netto.Warto dodać, że poziom dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to próg 50%, ale nadal jest otwarta perspektywa jego wzrostu do 75%. Dlatego w przetargu zawarto warunek wykorzystania prawa opcji które umożliwi zamówienie dodatkowo do 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych w przypadku zwiększenia poziomu dofinansowania.
Nowe elektryczne zespoły trakcyjne muszą sprostać bardzo wysokim wymaganiom. Mają m.in. być przystosowane do poruszania się z maksymalną. prędkością eksploatacyjną do 160 km/godz. Ponadto muszą gwarantować co najmniej 190 stałych miejsc siedzących (maksymalna pojemność pojazdu co najmniej 360 osób), być wyposażone w układ klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji przestrzeni pasażerskiej, zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi, a także muszą być przyjazne dla osób o niepełnej sprawności ruchowej, m.in. poprzez wydzielenie co najmniej dwóch miejsc wyposażonych w zaczepy do mocowania wózka inwalidzkiego z pasażerem, rampy przy drzwiach wejściowych, itp.Każdy pojazd ma być objęty dostępem do bezprzewodowego internetu (WIFI), wyposażony w gniazdka elektryczne (oznaczone piktogramem) zasilane prądem o napięciu 230 V i natężeniu umożliwiającym ładowanie baterii telefonów komórkowych, a także zasilanie komputerów osobistych w ilości jeden punkt na dwa stałe miejsca siedzące.
O zamówienie mogą ubiegać się producneci, którzy dostarczyli w okresie ostatnich trzech
lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, co najmniej trzy elektryczne zespoły trakcyjne, o wartości nie mniejszej niż 15.000.000 zł brutto każdy zespół trakcyjny.
lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, co najmniej trzy elektryczne zespoły trakcyjne, o wartości nie mniejszej niż 15.000.000 zł brutto każdy zespół trakcyjny.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024