Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Śląskie jednak z pociągami Przewozów Regionalnych

inforail
05.04.2013 12:25
Koleje Śląskie wydzierżawią 8 ezt-ów. Od Przewozów Regionalnych, które jako jedyne wykazały zainteresowanie przetargiem śląskiego przewoźnika. Zamówienie zostało podzielone na dwie części, toteż do 4 składów została dodana usługa ich utrzymania poziomu pierwszego i drugiego. To część A. W części B natomiast takiego zapisu nie było i obejmuje ona jedynie dzierżawę 4 ezt-ów. Na zwycięzcy przetargu ciąży również obowiązek dostarczenia pojazdu zastępczego w okresie wyłączenia jednego ze składów z ruchu z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi wykonawca, w tym przypadku Przewozy Regionalne. Wszystkie pojazdy zostaną wydzierżawione Kolejom Śląskim do końca grudnia 2013 roku. Każdy z ezt-ów musi posiadać następujące dokumenty:
1) Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego wydane przez Głównego Inspektora Kolejnictwa lub Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Termin obowiązywania świadectwa nie może być krótszy niż do końca terminu realizacji zamówienia;
2) Ważne świadectwo sprawności technicznej;
3) DTR, WTWiO, DSU w języku polskim.
Koleje Śląskie wydzierżawią 8 ezt-ów od Przewozów Regionalnych
Wszystkie pojazdy będące przedmiotem zamówienia powinny mieć wykonane naprawy poziomu czwartego oraz przeglądy poziomu trzeciego tak, żeby przez cały okres wykonania zamówienia nie było konieczności wykonywania przedmiotowych napraw oraz przeglądów. Obsługę trakcyjną wynajmowanych pojazdów stanowić będą drużyny trakcyjne Kolei Śląskich. Opracowanie planów pracy wynajmowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych (obiegów) będzie również po stronie śląskiego przewoźnika. Za dzierżawę ośmiu jednostek Koleje Śląskie będą musiały zapłacić ponad 8 milionów złotych. W części A wartość brutto dzierżawy – wraz z usługą utrzymania – jednego składu na jedną dobę wynosi 4464,9 zł, co daje łączną kwotę wynajmu czterech pociągów do końca roku – ponad 4,91 mln zł (brutto).
W części B, dzierżawa jednego EZT za dobę (bez usługi utrzymania) opiewa na 2902,8 zł, a wartość brutto udostępnienia czterech składów przekracza 3,19 mln zł. I znowu z kronikarskiego obowiązku dodajmy, że jedynym kryterium wyboru była cena.