Wiedeń: Railjet nowym flagowym pociągiem ÖBB.
Koleje austriackie ÖBB borykają się z problemem przeciwnym do polskiego. Problemem w Austrii stała się ciągle rosnąca ilość podróżnych w pociągach dalekobieżnych. To powoduje, że praktycznie cały tabor zdatny do ruchu kursuje na trasach, jednak mimo tego koleje muszą dodatkowo wynajmować wagony od innych przewoźników europejskich. Sprawę dodatkowo pogorszyło porozumienie o wdrożeniu wspólnych pociągów podpisane z kolejami niemieckimi oraz szwajcarskimi. Porozumienie to po kilku latach zerowych efektów zostało ostatecznie zerwane, a pozostali udziałowcy zamówili własne pociągi zespołowe. Jedynie ÖBB zwlekały z zakupem. Jednak w zeszłym roku zdecydowano się zamówić pociąg, który zaczęto określać mianem Railjet. Będzie to pociąg tworzący siedmio wagonowy, elektryczny zespół trakcyjny, posiadający system wychyłu pudła oraz zdolny do jazdy z prędkością 230 km/h. Jako dostawca został wybrany koncern Siemens, a pierwotne zamówienie obejmowało 23 zespoły, wartości około 250 milionów euro, których dostawa ma nastąpić w 2008 roku. Jednak w tym roku ÖBB zdecydowało się na rozszerzenie zamówienia o kolejne 44 zespoły o wartości prawie 500 milionów euro, z dostawą do 2013 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA: