Łódzka linia 46 obsługiwana trolejbusami?
Jak wynika z powyższych ustaleń jest szansa, że obecna trasa linii nr 46 stanie się przedłużeniem Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, który dziś jest nim właściwie tylko z nazwy. Pierwotna koncepcja zakładała bowiem zmodernizowanie linii tramwajowej na odcinku z Ozorkowa przez Zgierz i Łódź do Pabianic, liczącym blisko 40 km. Dziś ŁTR to zaledwie niewielki fragment tej linii i tylko na terenie Łodzi –z Chocianowic do Helenówka. Teraz wraca pomysł przeprowadzenia modernizacji torów między Łodzią a Ozorkowem. Pieniądze na realizację tej inwestycji samorządy chcą pozyskać z Unii Europejskiej. Dziś linia jest w fatalnym stanie technicznym i dalszy brak inwestycji może oznaczać jednak konieczność jej likwidacji. Samorządowcy, ale Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi również, liczą na pomoc Urzędu Marszałkowskiego. Co ciekawe, na spotkaniu padł także pomysł tyleż ciekawy, ile abstrakcyjny. Mianowicie linia 46 miałaby być obsługiwana …trolejbusami. Pomijając wszystkie aspekty techniczne takiego rozwiązania, trolejbusy miałyby korzystać bowiem z istniejącej sieci tramwajowej, zgodę na taką metamorfozę linii nr 46 muszą wyrazić samorządy (podłódzkie gminy), które są właścicielami infrastruktury. Kolejne spotkanie w sprawie (jeszcze) tramwaju zaplanowano na 22 marca i być może wówczas poznamy więcej szczegółów na ten temat. Jak się dowiedzieliśmy ów dość abstrakcyjny, aczkolwiek ciekawy pomysł, ma swojego gorącego zwolennika, w osobie wiceprezydenta Łodzi –Radosława Stępnia. Czy zatem miasto dołączy do Gdyni, Lublina i Tychów. Nam wydaje się to mało prawdopodobne, jednak samorządowcy, nie tylko łódzcy, zaskakiwali już niejednokrotnie i takiej ewentualności wykluczyć dziś jednoznacznie nie można.