Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódzka linia 46 obsługiwana trolejbusami?

infotram
11.03.2013 13:05
8 marca 2013 roku, w Zarządzie Dróg i Transportu odbyło się spotkanie, podczas którego omawiano zasady dalszego funkcjonowania linii tramwajowej 46. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele samorządów realizujących usługi przewozowe na linii Łódź – Ozorków (porozumienie międzygminne) oraz gospodarza.  
Podczas spotkania:
– jednoznacznie określono, że żaden z uczestników porozumienia nie zamierza podjąć działań zmierzających do likwidacji linii tramwajowej do Ozorkowa;
– przeanalizowano stan techniczny infrastruktury torowo-sieciowej. Uzgodniono, że należy utrzymywać infrastrukturę w celu dalszej realizacji usług przewozowych na linii 46;
– omówiono zakres kompleksowej modernizacji linii tramwajowej z Łodzi do Ozorkowa;
– ustalono, że w ciągu najbliższych dwóch tygodni odbędzie się kolejne spotkanie mające na celu określenie dalszych działań dotyczących modernizacji linii tramwajowej;
– gminy działają i będą działać wspólnie w celu podniesienia standardów usług przewozowych realizowanych na linii 46.
Czy tramwaje linii 46 zostaną zastąpione trolejbusami?

Jak wynika z powyższych ustaleń jest szansa, że obecna trasa linii nr 46 stanie się przedłużeniem Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, który dziś jest nim właściwie tylko z nazwy. Pierwotna koncepcja zakładała bowiem zmodernizowanie linii tramwajowej na odcinku z Ozorkowa przez Zgierz i Łódź do Pabianic, liczącym blisko 40 km. Dziś ŁTR to zaledwie niewielki fragment tej linii i tylko na terenie Łodzi –z Chocianowic do Helenówka. Teraz wraca pomysł przeprowadzenia modernizacji torów między Łodzią a Ozorkowem. Pieniądze na realizację tej inwestycji samorządy chcą pozyskać z Unii Europejskiej. Dziś linia jest w fatalnym stanie technicznym i dalszy brak inwestycji może oznaczać jednak konieczność jej likwidacji. Samorządowcy, ale Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi również, liczą na pomoc Urzędu Marszałkowskiego. Co ciekawe, na spotkaniu padł także pomysł tyleż ciekawy, ile abstrakcyjny. Mianowicie linia 46 miałaby być obsługiwana …trolejbusami. Pomijając wszystkie aspekty techniczne takiego rozwiązania, trolejbusy miałyby korzystać bowiem z istniejącej sieci tramwajowej, zgodę na taką metamorfozę linii nr 46 muszą wyrazić samorządy (podłódzkie gminy), które są właścicielami infrastruktury. Kolejne spotkanie w sprawie (jeszcze) tramwaju zaplanowano na 22 marca i być może wówczas poznamy więcej szczegółów na ten temat. Jak się dowiedzieliśmy ów dość abstrakcyjny, aczkolwiek ciekawy pomysł, ma swojego gorącego zwolennika, w osobie wiceprezydenta Łodzi –Radosława Stępnia. Czy zatem miasto dołączy do Gdyni, Lublina i Tychów. Nam wydaje się to mało prawdopodobne, jednak samorządowcy, nie tylko łódzcy, zaskakiwali już niejednokrotnie i takiej ewentualności wykluczyć dziś jednoznacznie nie można.