Flirty z Siedlec pojadą na Węgry
inforail
04.03.2013 09:37
Flirty z Siedlec pojadą na Węgry
Grupa Stadler Rail wygrała przetarg na dostawę 48 elektrycznych zespołów trakcyjnych, który został ogłoszony w listopadzie 2012 roku przez Węgierskie Koleje Państwowe (MÁV) oraz GYSEV, regionalnego przewoźnika kolejowego działającego w Austrii i na Węgrzech. Wyniki przetargu zostały ogłoszone 26 lutego 2013 roku, a umowa zostanie podpisana w ciągu kolejnych 30 dni. W ramach kontraktu, Stadler dostarczy 42 pociągi FLIRT dla MÁV oraz sześć pojazdów dla GYSEV. Będą to czteroczłonowe, niskopodłogowe zespoły trakcyjne FLIRT, które zostaną wyposażone w 200 miejsc siedzących każdy. To pojazdy jednosystemowe, osiągające maksymalną prędkość 160 km/h. Zgodnie z umową dostawa pociągów zakończy się jesienią 2015 roku. Podobne pojazdy obsługują połączenia kolejowe w Polsce –na Mazowszu i Śląsku. Niedawno firma Stadler Polska podpisała także kontrakt na dostawę 20 pociągów FLIRT dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zamówienie dla przewoźników MÁV i GYSEV to już trzeci przetarg wygrany przez firmę Stadler na Węgrzech. Swój pierwszy kontrakt na tym rynku, który obejmował dostawę 30 pociągów z opcją zamówienia dodatkowych 30 pojazdów, szwajcarski producent podpisał w 2005 roku. Kolejnym sukcesem Grupy Stadler Rail na Węgrzech było wygranie w 2012 roku przetargu ogłoszonego przez GYSEV na dostawę czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych. Po zrealizowaniu najnowszego zamówienia, na Węgrzech w eksploatacji będzie łącznie 112 pociągów FLIRT.
Sukcesy odniesione przez Grupę Stadler Rail na Węgrzech pociągnęły za sobą szereg inwestycji. Od momentu wejścia na rynek węgierski Grupa zainwestowała w sumie 40 milionów euro, uruchamiając centrum serwisowe w Pusztaszabolcs oraz zakład w Szolnok, który zajmuje się produkcją aluminiowych pudeł wagonów. W rezultacie tych inwestycji powstało 400 miejsc pracy. Niedawno Grupa Stadler Rail rozpoczęła kolejne projekty na Węgrzech. Obecnie trwa tam rozbudowa zakładu w Szolnok oraz prowadzone są prace nad uruchomieniem centrum serwisowego dla wózków. W wyniku tych inwestycji Grupa stworzy kolejne 200 miejsc pracy. Znacząca część procesu produkcji pociągów dla MÁV i GYSEV będzie się odbywała w zakładzie w Szolnok.
Pociągi FLITR powstają w zakładzie produkcyjnym w Siedlcach. Obecnie są tu produkowane nie tylko FLIRTy, ale także GTW dla przewoźników z całej Europy. Do tej pory w siedleckim zakładzie zostało wyprodukowanych 71 pociągów. Obecnie powstają tu przegubowe zespoły trakcyjne GTW dla holenderskich przewoźników Arriva Netherlands i Connexxion SAN oraz dla włoskiego Sistemi Territoriali, a także pociągi FLIRT o podwyższonym standardzie dla czeskiego LEO Express i szerokotorowe pojazdy FLIRT dla estońskiego Elektriraudtee.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024