Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowak: Zawiodły procedury

inforail
01.03.2013 12:22

Gdyby zadziałały wszystkie procedury, gdyby wszyscy zastosowali się do nich, również pracownicy Zakładu w Kielcach prawdopodobnie do tego zdarzenia by nie doszło –powiedział podczas dzisiejszej konferencji prasowej, poświęconej raportowi na temat przyczyn wypadku pod Szczekocinami Minister Transportu Sławomir Nowak. Liczę na konsekwentne działania PKP PLK w sprawie zaniedbań –dodał. Według raportu Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych główną przyczyną katastrofy pod Szczekocinami były błędy popełnione przez dyżurnych ruchu ze Starzyn i ze Sprowy. Bezpieczeństwo kolejowe to system, na który składa się wiele elementów – powiedział Nowak. W ramach tego systemu ministerstwo działa na podstawie 10-punkotwego programu na rzecz bezpieczeństwa, zaprezentowanego tuż po katastrofie. Po wypadku przeznaczono 800 milionów złotych na poprawę infrastruktury zapewniającej bezpieczeństwo i szkolenia w tym zakresie. Przeprowadzono także kontrole doraźne. Wydano instrukcje w celu ujednolicenia przepisów. Sławomir Nowak zapowiedział również opracowanie nowej ustawy o czasie pracy maszynistów. Ustalony ma zostać między innymi czas pracy i odpoczynku pracowników. Opracowywane są również projekty odbudowy edukacji kolejowej. Spółki kolejowe zainwestowały w symulatory, które mają ułatwić szkolenie kadr. Minister zapewnił także, że wprowadzono zakaz rozmów telefonicznych przez maszynistów i zabroniono oglądania telewizji przez kontrolerów ruchu.