Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Turyn: Siemens rozbuduje bezobsługową linię metra

infotram
25.02.2013 13:51
Siemens Rail Systems Infra podpisał umowę na wydłużenie o 1,6 km w pełni bezobsługowej linii metra Val w Turynie. Kontrakt przewiduje budowę dwóch dodatkowych stacji. Inwestycja zostanie oddana do użytku pod koniec 2015 roku. Po zakończeniu rozbudowy pierwsza linia będzie składała się z 23 stacji. Budowa nie spowoduje ograniczeń w obecnym funkcjonowaniu kolei podziemnej w Turynie.
W pełni bezobsługowa linia metra w Turynie, której funkcjonowanie nadzoruje spółka transportowa Gruppo Torinese TRASPORTI (GTT) działa od 2006 roku. Siemens dostarczył zarówno tabor, jak i system sterowania. Linia zostanie rozbudowana w kierunku południowym. Powstaną dwie nowe stacje, 'Italia ’61’ i 'Benghazi’. Wspólnie z włoskim partnerem Tecnimont, Siemens rozbuduje system sterowania pojazdów, dokona niezbędnych zmian w centrum sterowania ruchem, a także przeprowadzi integrację obu części aby całość uzyskała stosowne certyfikaty i pozwolenia na użytkowanie.
Siemens Rail Systems Infra podpisał umowę na wydłużenie o 1,6 km w pełni bezobsługowej linii metra Val w TurynieSiemens Rail Systems Infra podpisał umowę na wydłużenie o 1,6 km w pełni bezobsługowej linii metra Val w Turynie
Udział prac realizowanych przez Siemensa wynosi 17,1 miliona euro. Całość zaś została powierzona konsorcjum firm Siemens i Tecnimont – Transfima EEIG przez operatora metra w Turynie –firmę Infra.To. Pierwszy odcinek linii 1 o długości 7,6 km został oddany do użytku w lutym 2006 roku przed zimowymi igrzyskami olimpijskimi w Turynie i liczył jedenaście stacji. Drugą część, o długości dwóch kilometrów z czterema kolejnymi stacjami, otwarto październiku 2007 roku, a kolejna powstała w roku 2011. Wówczas linię wydłużono o 3,6 km w kierunku południowym. Otwarto sześć nowych stacji.
Nie jest to jedyna bezobsługowa linia zrealizowana przez Siemensa. Firma wybudowała dwanaście takich w pełni bezobsługowych linii typu Val. Cztery z nich łączą lotniska z centrami miast: Orly i Charles de Gaulle w Paryżu oraz O’Hare w Chicago. Kolejne zostały wybudowane w Lille ( 2 linie), Tuluzie (2 linie) i Rennes (2 linie) we Francji, w Tajpej na Tajwanie i Uijeongbu w Korei Południowej.
Od 1983 roku wszystkie bezobsługowe linie metra Siemensa przewiozły ponad dwa miliardy pasażerów, a wskaźnik gotowości technicznej wynosi ponad 99 procent.