SM42 po modernizacji
inforail
19.02.2013 19:58
SM42 po modernizacji
Wczoraj na łamach InfoRail pisaliśmy o zmodernizowanych elektrowozach EP07 Przewozów Regionalnych. Tymczasem zakończyła się już także modernizacja 118 lokomotyw SM42 PKP Cargo w nowosądeckim Newagu. Dzięki niej zużycie paliwa w pojazdach spadnie nawet o 40%, a emisja spalin i opłat środowiskowych o 50%. Lokomotywy SM42 po remoncie otrzymały oznaczenie typu 6Dg. Ponadto w bydgoskiej PESIE zmodernizowano pięć lokomotyw tej serii do typu 6Dk. Remonty lokomotyw spalinowych to dla PKP CARGO działanie priorytetowe ze względu na wydatki i wpływ na środowisko naturalne.
W maszynach wymieniane są m.in. silniki spalinowe C27. W nowoczesnych jednostkach napędowych zużycie paliwa jest niższe o około 40% w stosunku do starych. Jednocześnie zmniejsza się emisja spalin i związanych z tym opłat środowiskowych o około 50%. Dla maszynistów bardzo ważny jest komfort pracy, dlatego też w lokomotywach modernizowane są ergonomiczne kabiny gwarantujące dobrą widoczność, systemy klimatyzacji oraz nowe systemy łączności. Maszyny zyskały też mikroprocesorowy system sterowania i układ zdalnego sterowania. W porównaniu z pierwowzorem po modernizacji zmieniony został również wygląd lokomotyw. Ich sylwetka zyskała, stając się choć odrobinę nowoczesna. Lokomotywy zostały pomalowane w nowe, charaktersytyczne niebieskie barwy przewoźnika.
Dane techniczne lokomotyw 6Dg
Modernizacja
|
Newag SA Nowy Sącz
|
Układ osi
|
6Dg
|
Masa służbowa
|
70 t
|
Długość ze zderzakami
|
14 240 mm
|
Szerokość
|
3160 mm
|
Wysokość
|
4285 mm
|
Średnica kół
|
1100 mm
|
Paliwo
|
2815 l
|
Silnik spalinowy
|
CATERPILLAR C27
|
V (konstrukcyjna)
|
90 km/h
|
Ogrzewanie
|
Nie
|
Sterowanie wielokrotne
|
Tak
|
Obecnie PKP CARGO posiada ok. 2,5 tys. lokomotyw spalinowych i elektrycznych. Ta liczba gwarantuje sprawne wykonywanie przewozów na terenie Polski i innych rynków. Spółka dysponuje także obecnie około 50 lokomotywami dopuszczonymi do eksploatacji na terenie Czech i Słowacji – to EU-45 (5 szt., w tym 4 leasingowane), ET22, ET41, SM42 i ST45. Kolejnych osiem lokomotyw dopuszczonych jest do eksploatacji na terenie Niemiec: EU-45 (cztery leasingowane) i SU46.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024