Pars nova zaprezentowała pierwszy wagon po modernizacji
inforail
15.02.2013 15:47
Pars nova zaprezentowała pierwszy wagon po modernizacji
Pars nova, spółka z grupy Skoda, zaprezentowała zmodernizowany wagon dla Kolei Czeskich. Charakteryzuje się on komfortowym wnętrzem, z klimatyzacją, gniazdkami elektrycznymi, elektronicznym systemem audiowizualnym czy toaletą z zamkniętym obiegiem. W najbliższych dniach wagon ma udać się na niezbędne testy. Modernizacja została przygotowana z myślą o pasażerach Ceskich Drah. To właśnie ten przewoźnik ma w przyszłości eksploatować wagon. Planowane są kolejne face-liftnigi wagonów CD. Do połowy 2014 roku Pars nova ma przeprowadzić modernizację 40 wagonów, które zostaną włączone do składów pociągów dalekobieżnych i kategorii EuroCity.
Modernizacji poddane zostało głównie wnętrze wagonu, choć nie tylko. W jego bezprzedziałowej przestrzeni zostało zamontowanych 80 siedzeń pasażerskich. Nowe są podłogi, panele, okna, oświetlenie, jak wspomnieliśmy gruntownie przebudowano też toalety. Podróż ma być przyjemna i komfortowa, za sprawą klimatyzacji czy gniazd elektrycznych, do których można podłączyć laptopa bądź inne urządzenie elektroniczne. Dbając o bezpieczeństwo podróżnych producent zamontował blokadę drzwi wejściowych, które są sterowane elektropneumatycznie. W wagonach pojawił się także system informacji pasażerskiej. Z myślą o podróżnych z większym bagażem przygotowane zostało miejsce do jego przewożenia. Wydzielono również przestrzeń do przewozu rowerów czy wózków. Wagony będą stopniowo wprowadzane do składów pociągów kategorii Express i EuroCity –mówi JiříJešeta, dyrektor ds. przewozów dalekobieżnych CD. W pierwszej kolejności pojadą w składach relacji Praga –Ołomuniec –Ostrawa –Žilina oraz Praga –Monachium –dodaje. W wagonie zmodernizowane zostały także podwozie oraz układ hamulcowy. Tak modernizowane wagony spełniają najwyższe międzynarodowe normy bezpieczeństwa –mówi TomášIgnačák szef Pars nova. Prędkość maksymalna wagonów została utrzymana na poziomie 160 km/h.
Jak wspomnieliśmy w najbliższych dniach wagon ma udać się na testy do Velimia. Po zakończeniu prób na torze testowym zostanie dostarczony CD. Nastąpi to w połowie tego roku. Naszym celem jest rozpoczęcie próbnej eksploatacji wagonów wiosną, a następnie rozpoczęcie dostaw –mówi TomášIgnačák. Pierwsza dwudziestka ma zostać przekazana przewoźnikowi do końca stycznia 2014 roku. W ten sposób wypełnimy warunki umowy –dodaje. Pars nova wygrała przetarg, w którym brało udział czterech producentów. Wartość zawartego kontraktu to 695,6 milionów koron (bez podatku VAT). Przewoźnikowi udało się zaoszczędzić, ponieważ pierwotnie chciał przeznaczyć na modernizację wagonów o 180 mln koron więcej.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024