Wózek Siemens SF7000 – szczegóły techniczne
inforail
25.01.2013 09:35
Wózek Siemens SF7000 – szczegóły techniczne
Siemens jest producentem, którego wybrano do wyprodukowania 1100 wagonów dla brytyjskiej sieci kolejowej Thameslink, przekładających się na blisko 300 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Człony pojazdów będą osadzone na oddzielnych wózkach, ze względu na sposób naliczania opłat za przejazd pociągów przez brytyjskiego zarządcę infrastruktury kolejowej. Stąd też konstrukcję wózka dla Siemens Desiro City zoptymalizowano pod kątem obniżenia masy. Wózek oznaczono SF 7000.
Wózek SF7000 posiada dwustopniowe zawieszenie. Pierwszy stopień odsprężynowania to specjalne gumowe bloki, na których oparto zestawy kołowe, a drugi –dwie solidne poduszki powietrzne. Rama ma kształt litery H z obniżeniem w środkowej części i jest maksymalnie odchudzona. Zabudowano ją między kołami, co pozwoliło zaoszczędzić na masie, lecz jednocześnie ograniczyło przestrzeń na montaż podzespołów, np. hamulców. Przy każdym z gumowych bloków zawieszenia zastosowano tłumiki drgań pionowych pierwszego stopnia. Są to amortyzatory Koni 97A 1713. W bocznej, zewnętrznej części ramy, pomiędzy zestawami kołowymi, znalazły się dwa tłumiki drgań pionowych drugiego stopnia oraz umieszczone podłużnie tłumiki drgań poziomych.
Wózek toczny Desiro City charakteryzuje się masą 4,4 t i rozstawem osi 2100 mm. Wersja napędowa posiada masę 6,4 t. Wózki są lżejsze o ok. 35% od zastosowanego w modelu Desiro UK typu SF 5000. Dopuszczalny nacisk na oś toczną wynosi 14,5 t, a na napędzaną –15,5 t. W wózku napędzanym zastosowane będą 2 silniki o mocy 235 kW każdy.
W konstrukcji wózka zastosowano kompaktowe, lekkie łożyska zamontowane wewnętrzne. Zestawy kołowe posiadają wały drążone, a średnica kół została zmniejszona do 820 mm. Masę innych elementów również obniżono, np. z 22,7 do 17,9 kg spadła masa tłumika drgań skrętnych, który wzmocniono hartowanymi odlewami stalowymi. Zminimalizowana masa nieresorowana w parze z niewielkim rozstawem osi przyczyniają się wspólnie do zmniejszenia zużycia torowiska i kół. Zużycie torowiska na łuku R=1000m ma być o 75% mniejsze niż w poprzedniej konstrukcji SF5000. Wózek przystosowano do pracy ze zwiększonym obciążeniem przy tym samym poziomie bezpieczeństwa przeciw wykolejeniu.
Ze względu na specyfikę brytyjskiej skrajni w wersji napędzanej wózka zastosowano hamulce klockowe. Wynika to z trudności w znalezieniu miejsca na odpowiednią liczbę hamulców tarczowych. Nie są to jednak tradycyjne, hałaśliwe klocki żeliwne, odkształcające koło, lecz ciche klocki organiczne.
Pojazdy Desiro City będą czterowagonowymi zespołami, łączonymi po dwa lub trzy w składzie. Trzyczęściowy skład wykorzysta w pełni długość peronów, zmodernizowanych do obsługi 12-wagonowych pojazdów. Desiro City będą dwusystemowe, dostosowane do zasilania 750 V DC oraz 25 kV AC.
Siemens wyprodukował już 3000 wózków typu SF5000 UK, które sprawdziły się w eksploatacji w Wielkiej Brytanii. Dla zamówienia Thameslink wyprodukowane zostanie 2280 wózków SF7000. Podzespoły będą produkowane w fabryce w Graz od marca 2013 do 2016 r., zajmując 22-26% mocy produkcyjnych.
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{„”line-height:115%;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman”}
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024