TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Paryż: RFF, Alstom oraz SNCF daje możliwość uczestniczenia w rekordowym przejeździe TGV!
Paryż: RFF, Alstom oraz SNCF daje możliwość uczestniczenia w rekordowym przejeździe TGV!
inforail
27.03.2007 16:37
Paryż: RFF, Alstom oraz SNCF daje możliwość uczestniczenia w rekordowym przejeździe TGV!
Próby bicia rekordu prędkości powtarzają się we Francji regularnie z okazji uruchamiania nowych linii. Podobnie jak poprzednią udaną próbę, również nową organizuje Réseau Ferréde France (RFF),Alstom Transport oraz SNCF. Oprócz faktu bicia rekordu próba ma również charakter naukowego badania zachowania pociągu przy dużych prędkościach. Od 15 stycznia 2007 roku, zespół ponad 40 pracowników RFF, koncernu Alstom oraz SNCF brało udział w próbach skonstruowanego specjalnie do prób pociągu oznaczonego jako V150. Już 13 lutego 2007 osiągnięto prędkość 553 km/h i zapowiadano wówczas poprawę rekordu. Jednak nowa próba planowana na 03 kwietnia 2007 zakłada osiągnięcie jedynie 540km/h i co ciekawsze dopuszczona będzie grupa osób z zewnątrz. Osoby zostaną wyłonione w losowaniu. Chętni do udziału w losowaniu mogą się zarejestrować pod adresem:
Jest to kolejne wydarzenie związane z pociągami dużej prędkości mające niejasne korzenie. Po oficjalnym niedawnym otwarciu linii dużej prędkości LGV Est nastało oficjalne bicie rekordu, gdzie rekord nie zostanie pobity, jednak w zamian dopuszczona jest publiczność. Wyjaśnienie tej kwestii kryje się w toczonej we Francji politycznej grze wyborczej.
Sam pociąg V150 składa się z głowic napędowych TGV POS (Paris-Ostfrankreich-Süddeutschland) oraz trzech piętrowych wagonów środkowych TGV Duplex. Jednak wagony spoczywają na nowych wózkach, które tym razem są silnikowe i stanowią część programu AGV (Automotrice Grande Vitesse). AGV stanowi wersję rozwojową TGV, która będzie posiadała napęd rozłożony, co pozwoli zbudować jednostkę zbliżoną do ICE lub Pendolino. W efekcie V150 posiada moc 19,6MW w porównaniu do typowego TGV mającego 9,3MW mocy.
Źródło: opracowane na podstawie komunikatu prasowego Alstom, oraz wcześniejszych doniesień.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024