TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Budapeszt: Nowa instytucja przejęła rozbudowę i modernizację infrastruktury kolejowej.
Budapeszt: Nowa instytucja przejęła rozbudowę i modernizację infrastruktury kolejowej.
inforail
26.03.2007 15:29
Budapeszt: Nowa instytucja przejęła rozbudowę i modernizację infrastruktury kolejowej.
Węgierski dziennik Magyar Hírlap opublikował niedawno obszerny wywiad z inż. Kálmánem Reményikiem, dyrektorem generalnym nowopowstałej państwowej firmy zajmującej się budową infrastruktury kolejowej i drogowej, ale równocześnie również Prezesem Komisji Nadzorczej kolei MÁV. Obok dotychczasowych inwestycji związanych z budową autostrad i dróg szybkiego ruchu, odtąd nie tylko budowa nowych linii kolejowych, ale także modernizacja istniejących przejdzie spod skrzydeł MÁV do tej firmy, którą ze względu na zbyt skomplikowaną nazwę, nazywać będziemy wg. węgierskiego skrótu – NIF ZRT.
Z wywiadu okazuje się, że najważniejsze prace modernizacyjne odbędą się na trasach V-ego międzynarodowego korytarza kolejowego: Hodoš–Zalalövő –Győr –Budapeszt –Szolnok – Debreczyn oraz IV-ego międzynarodowego korytarza kolejowego Hegyeshalom –Győr –Budapeszt –Szolnok –Lőkösháza – Curtici. Na ważnej trasie ze Słowenii do Słowacji Hodoš–Zalalövő –Zalaegerszeg –Ukk –Boba –Celldömölk –Pápa – Győr, pierwszym etapem modernizacji będzie przebudowa na dwutorową i elektryfikacja 37-kilometrowego odcinka między Zalaegerszeg i Ukk. Jeszcze w tym roku rozpocznie się przebudowa północnego średnicowego mostu kolejowego w Budapeszcie między Újpestem i Óbuda, przez który przebiega linia kolejowa nr.2 Budapeszt – Ostrzychom. Na linii tej zbudowany zostanie drugi tor, a istniejący zostanie zmodernizowany i cała linia zostanie zelektryfikowana. Linie Budapeszt Kelenföld – Székesfehérvár oraz Szolnok – Debreczyn zostaną przystosowane do prędkości powyżej 160 km/godz. Trwa również przebudowa linii Budapest –Szolnok –Lőkösháza – Curtici. Wspomniane dwie linie korytarzowe oraz linia do Ostrzychomia mają być kompletnie gotowe najpóźniej do 2013 roku. Przebudowa oznacza nie tylko wymianę torów czy elektryfikację niezelektryfikowanych odcinków, ale także gruntowną przebudowę stacji i przystanków.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024